کارشناس صنعت پلاستیک در گفت وگوپول نیوز:
کد خبر: ۳۱۷۳۰۰
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
0
در حال حاضر وجود موانعی برای صادرات پلاستیک اصلی ترین مشکل این صنعت محسوب می شود و درصورت آزادسازی صادرات کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل تولیدکننده این مصحولات دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند.

پول‌نیوز - در ماه های اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی بیشترین میزان تولیدات خودرا به دیگر کشورها صادر می کنند به همین دلیل در شرایط فعلی محصولات پتروشیمی حکم طلا را پیدا کرده اند بنابراین تولیدکنندگان صنایع پایین دستی همچون پلاستیک نیز با مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه مواجه شدند تا جایی که برخی از آن ها فاتحه تولید را خوانده و کارخانجات خودرا تعطیل کرده اند اما مسئولین کشور همچنان امیدوارند که با انجام اقداماتی همچون برگزاری نمایشگاه ایران پلاست این صنعت را از ورطه نابودی نجات دهند.

در این خصوص سید رحیم مقیمی کارشناس صنعت پلاستیک به خبرنگار پول نیوز گفت: در سال های گذشته صنعت پلاستیک فرازو نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته است.


وجود موانع صادراتی اصلی ترین مشکل صنعت پلاستیک

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 درصد کلیه لوازم مورد استفاده مردم از جنس پلاستیک است،افزود: مشکلات این صنعت گریبانگیر عموم مردم و دیگر صنایع نیز می شود.

مقیمی با بیان اینکه افزایش قیمت این محصول در صنایع دیگر نیز موثر است، ادامه داد: در سال جاری قیمت پلاستیک نسبت به سال های گذاشته افزایش زیادی را تجربه کرده است.

رییس سابق اتحادیه پلاستیک تهران گفت: در حال حاضر وجود موانعی برای صادرات پلاستیک اصلی ترین مشکل این صنعت محسوب می شود.

وی ادامه داد: درصورت آزادسازی صادرات کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل تولیدکننده پلاستیک دوباره فعالیت خودرا آغاز می کنند.

مقیمی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر 60 درصد کارخانه هایی که در شهرک های صنعتی مشغول به فعالیت هستند میزان تولید خودرا کاهش داده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه ها نیز به دلیل مشکلات موجود در این صنعت تعطیل شده اند، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان این صنعت با مشکلات ناشی از قوانین مالیاتی، وزارت بهداشت و بیمه دست و پنجه نرم می کنند.

مقیمی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات موجود در بازار ارز و راه اندازی سامانه نیما بعنوان موانع موجود در زمینه صادرات محصولات پلاستیکی کشور محسوب می شوند.

مقیمی افزود: در سال های گذشته پلاستیک ایران به دیگر کشورها صادر می شد اما در حال حاضر مشکلات موجود در این صنعت موانعی را برای تولیدکنندگان این صنعت ایجاد کرده است.

کارشناس صنعت پلاستیک با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست گفت: نمایشگاه ایران پلاست داخلی بوده و تاثیری در ارتباط با دیگر کشورها ندارد بنابراین می توان گفت این نمایشگاه صرفا بعنوان محلی برای دیدو بازدید فعالان این صنعت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید اقدامات لازم در راستای کنترل مالیات و ارزش افزوده انجام شود، افزود: باید نظارت های لازم بر تولیدکنندگان فعال در مناطق آزاد نیز انجام شود زیرا در غیر اینصورت صنعت پتروشیمی با آسیب های جدید مواجه خواهد شد.

مقیمی با تاکید برلزوم حذف موانع مالیاتی در کشور، خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به اختلافات کارفرمایان و کارگران نیز باید برطرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: