April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷۵۱۱
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
0
در سومین روز از عملیات به منظور پایش هوایی جایروپلین ملکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز به جزیره خارگ اعزام شده است.
پول‌نیوز - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: عملیات پایش و پاک‌سازی آلودگی سواحل جزیره خارک (آب‌های خلیج فارس) در اثر لکه‌های نفتی وارد سومین روز شد.

سیاوش ارجمندزاده روز جمعه درگفت و گویی افزود: در سومین روز از عملیات به منظور پایش هوایی جایروپلین ملکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز به جزیره خارگ اعزام شده است.

وی یادآورشد: اکنون عملیات پاک‌سازی آلودگی لکه‌های های نفتی با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی و مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بخشداری و شهرداری جزیره خارگ و شرکت
های پایانه‌های نفتی خارگ و نفت فلات قاره درحال انجام است.

ارجمندزاده اظهارداشت: از روز ۳۱ شهریور که با گزارش منابع محلی، این اداره کل از آلودگی نفتی منطقه خبردار شد روز یکم مهرماه تیم مقابله با آلودگی همراه با تجهیزات پایش دریایی به منطقه اعزام شد .

وی ادامه داد: در جریان پایش های صورت گرفته مشخص شد به دلیل  نشت نفت خام از تاسیسات دریایی و فراساحل، آلودگی نفتی سواحل جزیره خارگ با تمرکز بیشتر بر سواحل شمالی این جزیره را دربر گرفته است.

ارجمندزاده عنوان کرد: با اتمام پایش تیم ویژه عملیات پاک سازی با استفاده از جاذب‌های نفتی و کارواش صنعتی پاک‌سازی ساحل جزیره از آلودگی را آغاز کردند.

وی افزود: عملیات پایش و پاک‌سازی تا زمان رفع آلودگی با کمک دستگاه‌های مشارکت کننده با جدیت ادامه می‌یابد.

ارجمندزاده یادآورشد: خلیج فارس برخوردار از یک اکوسیستم غنی و متنوع است و چنین شرایطی باعث شده تا اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی با تمام توان در محوریت این عملیات قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: