April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷۶۲۸
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
0
37 هزار گوشی که اخیرا پیامک قطع دریافت کرده اند گوشی هایی هستند که بدون اطلاع افراد و با سوء استفاده از نام مسافران ثبت شده اند.

پول‌نیوز - 37 هزار گوشی که اخیرا پیامک قطع دریافت کرده اند با سوء استفاده از نام مسافران ثبت شده اند.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : 37 هزار گوشی که اخیرا پیامک قطع دریافت کرده اند گوشی هایی هستند که بدون اطلاع افراد و با سوء استفاده از نام مسافران ثبت شده اند.


حمیدرضا دهقانی نیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بعد از اتصال گمرک به سامانه استعلام نیروی انتظامی و مشخص شدن این مسئله که مسافر واقعا مسافر بوده و گوشی تلفن همراه خود را توسط خودش وارد کشور کرده بر اساس آمار سامانه همتا مشخص شد که از ابتدای سال 98 تاکنون واردات رسمی رشد چشمگیری داشته و واردات مسافری به شدت در حال کاهش است .


وی گفت : برای مثال در مرداد و شهریور امسال یک میلیون و 100 هزار گوشی تلفن همراه به صورت رسمی وارد کشور شده است و کمتر از 230 هزار واردات مسافری گوشی هم در حال انجام است که البته این عدد در فروردین سال 98 بیش از 750 هزار گوشی تلفن همراه بود .


دهقانی نیا گفت : شرکت های رسمی در حال حاضر به طرح ریجستری اعتماد کرده اند و واردات خود را افزایش داده اند اما هنوز عده ای تلاش می کنند که از رویه مسافری واردات گوشی سوءاستفاده کنند و کالای قاچاق خود را وارد کشور کنند که بر اساس قانون هر گونه سوء استفاده از معافیت های مختلف وارداتی قاچاق محسوب می شود .


سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در آخرین اقدامی که برای مبارزه با قاچاقچیان گوشی تلفن همراه در هفته پیش صورت گرفت از طریق سامانه همتا برای 37 هزار گوشی پیامک قطع، ارسال شد که از این عدد 30 هزار گوشی حتی روشن هم نشده اند و 7 هزار گوشی دیگر هم طی یک هفته قبل از ارسال پیامک روشن شده و سیم کارت گرفته بودند .


وی ادامه داد: این به این معنی است که این 7 هزار گوشی که همگی با سوء استفاده از اطلاعات مسافران ثبت شده اند در حال حاضر یا دست عمده فروش هستند و یا خریدارانی که به تازگی گوشی را خریداری کرده اند و امکان پس دادن آن به فروشنده را دارند .


دهقانی نیا گفت : اگر هر کدام از این 7 هزار گوشی روشن متعلق به مسافر واقعی باشد و یا حتی از اطلاعات پاسپورت مسافران واقعی استفاده شده باشد صاحب گوشی کافی است با مدارک مسافرت خود از قبیل گذرنامه و کارت ملی به اداره صنعت، معدن استان خود مراجعه کنند و جلوی قطع شدن گوشی خود را بگیرد .


وی افزود : ما در حالت عادی هر ماه بین دو تا 12 هزار گوشی را به دلیل قاچاق بودن شناسایی و قطع ارتباط می کردیم اما حالا با انتشار خبر ارسال پیامک به 37 هزار گوشی و با اینکه این گوشی ها هنوز قطع نشده اند قاچاقچیان سعی می کنند برای به هم ریختن بازار قطعی های عادی و ماهیانه گوشی های غیر مجاز را به این 37 هزار گوشی ارتباط دهند تا به نوعی مانعی بر سر راه طرح ریجستری ایجاد کنند .


سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : باید تاکید کنم که این 37 هزار گوشی فقط مربوط به یکی دو ماه اخیر است و هیچ گوشی پیش از این زمان به این 37 هزار گوشی که البته هنوز قطع هم نشده اند ارتباطی ندارد .


دهقانی نیا تاکید کرد: مطلع هستیم که از زمان اجرای طرح ریجستری قاچاقچیان سود بسیاری را از دست داده اند و به تبع آن تلاش می کنند که این سیستم را دور بزنند اما ما به کمک سامانه های مختلفی که به هم متصل کردیم براحتی آنها را شناسایی می کنیم و گاهی ماهانه 12 هزار گوشی را هم غیر فعال کردیم .


وی ادامه داد: اما این بار برخی سعی کردند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و گوشی های قاچاق خود را جزء این 37 هزار گوشی جا بزنند و تاکید می کنم که قصدشان از این عمل بهم ریختن بازار است اما وقتی اطلاعات گوشی خود را ارائه می کنند مشخص می شود که گفته آنها درست نیست .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: