کد خبر: ۳۱۸۳۹۶
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
0
در سال جاری با توجه به شرايط ويژه اقتصادی جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار رونق توليد 80 درصد از کل تسهيلات پرداختی اين بانك را سرمايه در گردش بنگاه‌های اقتصادی تشكيل مي دهد.

پول نیوز - علي آقازاده استاندار استان مركزي در نشستي با حسين مهري رييس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن ضمن تقدير از اقدامات مؤثر بانك ياد شده در حمايت از صنايع استان گفت: تجربه موفق اين بانك در واگذاري شركت هاي لاستيك پارس و نخ خمين مي تواند الگوي ساير سازمان هاي دولتي باشد.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، در اين ديدار، دكتر حسين مهري كه به استان مركزي سفر كرده است در تشريح فعاليت هاي بانك يادشده در استان تصريح كرد: در سال 97 معادل مبلغ 2 هزار ميليارد و 710 ميليون ريال تسهيلات در قالب طرح رونق توليد توسط بانك صنعت و معدن به صنايع كوچك و متوسط استان مركزي پرداخت شده است.


وي افزود :آمار عملکرد اين بانك از سال 92 تا پايان سال 97، حاکی از تامين مالی صنايع استان مركزي با تخصيص مبلغی معادل 45 هزار ميليارد ريال به طرح هاي به بهره برداري رسيده مي باشد كه نشان از همراهی و اهتمام اين بانک در اجرای سياست‌های دولت برای حمايت هرچه بيشتر از واحدهای توليدی دارد .

 

پرداخت 80 درصد تسهيلات بانك با هدف سرمايه در گردش بنگاه‌های اقتصادی


وي خاطر نشان كرد: بزرگترين طرح تأمين مالي شده توسط بانك صنعت و معدن طرح نيروگاهي توليد و گسترش برق اميركبير است كه با تسهيلاتي به ميزان 242 ميليون دلار در حال اجرا مي باشد.


دكتر مهري با اشاره به اينكه بيشتر مشتريان اين بانك اشخاص حقوقي هستند بر ضرورت استقرار بانكداري شركتي تأكيد كرده و عنوان داشت: بانکداری شرکتی، استراتژی نظام‌مندی است که تلاش دارد کلیه نیازهای مشتریان شرکتی که نیازهای بانکی بسیار متفاوتی با دیگر بخش‌های مشتریان دارند را با بهره‌گیری از ساختار، مدل‌ها و فرآیندهایی کاملا متفاوت پاسخ دهد.


مديرعامل بامك صنعت و معدن در ادامه در مورد حركت از مدل بانكداري موجود به بانكداري ديجيتال سخن گفت و افزود: تحقق اجراي بانکداری دیجیتال باعث کاهش هزینه‌‌ بانک‌‌ها در راستاي رقابتی بودن و جذب و حفظ مشتریان و افزايش خدمات شخصی‌‌سازی‌‌شده مي شود كه خود از پيش نيازهاي بانكداري شركتي نيز به شمار مي رود.


وي بيان داشت: بايد با توجه به حساسيت شرايط اقتصادی، عليرغم محدوديت منابع و مشکلات و تنگناهای اعتباری موجود، نسبت به اولويت بندی تسهيلات به گونه‌ای اقدام کنيم که از تعطيلي واحدهاي صنعتي جلوگيري شود.

 

پرداخت 80 درصد تسهيلات بانك با هدف سرمايه در گردش بنگاه‌های اقتصادی


دكتر مهري يادآور شد: در سال جاری با توجه به شرايط ويژه اقتصادی جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار رونق توليد 80 درصد از کل تسهيلات پرداختی اين بانك را سرمايه در گردش بنگاه‌های اقتصادی تشكيل مي دهد.


وی ادامه داد: رونق تولید به معنای كاهش بيكاري و افزایش رشد و خودكفايي اقتصادی است که در شرايط تحريم هاي اقتصادي ظالمانه مقدم بر ديگر فعاليت هاي بانك هاي كشور خصوصاً بانك صنعت و معدن است كه به صورت تخصصي، تأمين مالي بخش توليد را دنبال مي كند.


مديرعامل اين بانك در سفر ياد شده از طرح هاي لاستيك پارس (توليد تایر) و ايرالكو (توليد كننده شمش هاي آلومينيوم ) بازديد كرد و طي جلسه با مديران اين شركت ها بر لزوم افزايش تعامل و همكاري سازنده بين بانك صنعت و معدن و اين شركت ها تأكيد كرد.


حسين مهري در ادامه اين سفر از شركت صنايع بسته بندي داروپات شرق (انواع ورق های پلیمری مورد نیاز جهت بسته بندی در صنایع دارویی و غذایی)، شركت نيكسان صنعت ساوه (تولید لوازم خانگي)، شركت گروه صنعتي بوتان(تولید کننده پکیج شوفاژ دیواری، آبگرمکن دیواری، رادیاتور آلومینیومی و صادر کننده محصولات گرمایشی در ایران)، پروفيل اراك (پروفیل آلومینیوم) و شركت كاغذ پاسارگاد مركزي ( تولید کاغذ) بازديد خواهد كرد كه اخبار مربوط به آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: