April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۳۰۸
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
0
حجت گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته روند افزایش ۲ درصدی قیمت در بازار استمرار یابد.

پول نیوز - عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۴۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی تعطیلی کشتارگاه‌ها و ازدیاد تقاضا در روز‌های اخیر را دلیل اصلی افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده و ۴۰۰ تومانی مرغ گرم در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته روند افزایش ۲ درصدی قیمت در بازار استمرار یابد.


قیمت مرغ 400 تومان گران شد

حجت درباره آینده بازار مرغ افزود: با پایان ماه صفر و ازدیاد تقاضا به مناسبت جشن‌ها و مراسم‌های مختلف پیش بینی می‌شود که میانگین قیمت هر کیلو مرغ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به آنکه عرضه روزانه مرغ در طول هفته تفاوت دارد و از طرفی بارگیری‌ها مدیریت شده نیست، از این رو تغییر قیمت ۲ درصدی مرغ زنده و مرغ گرم در طول هفته ایام امری بدیهی است.


احتکار مرغ در واحدهای مرغداری صحت ندارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه احتکار مرغ در واحد‌های مرغداری صحت ندارد، بیان کرد: با وجود آنکه در وزن و سن خاصی، قابلیت نگهداری مرغ وجود دارد و امکان نگه داری مرغ در پروسه زمانی طولانی مدت منجر به افزایش تلفات می‌شود، از این رو مرغداران اقدام به چنین کاری نمی‌کنند چرا که در صورت نگه داری مرغ به مدت زمان طولانی مدت این امکان وجود دارد که یک دوره جوجه ریزی دچار چالش شود. به عنوان مثال اگر مرغ زنده با وزن بالای ۲ هزار و ۷۰۰ کیلو در واحد‌های مرغداری حتی یک روز اضافه در واحد‌ها نگه داری شود، از این روبا هدر رفت یک قطعه در هر روز مرغداران با زیان چشمگیری مواجه می‌شوند که به همین خاطر بنده موضوع احتکار مرغ در واحد‌های مرغداری را تایید نمی‌کنم.

 

حجت در پایان تصریح کرد: اخذ عوارض بالای صادرات مرغ، نبود صرفه اقتصادی برای صادر کنندگان و بی اعتمادی تجار بازار‌های هدف نسبت به قوانین صادراتی زمینه را برای قاچاق فراهم کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: