April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در جریان سکوت ستاد حذف یارانه ها؛
کد خبر: ۳۱۹۳۳۸
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
۱
برخی خبر‌ها از آمادگی حذف میلیونی یارانه نقدی خانوار‌های پردرآمد در دوره آبان ماه حکایت دارد.

به گزارش پول نیوز؛ با الزام دولت به حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها از سوی دولت، در ماه‌های شهریور و مهر مجموعا یک میلیون و یک صد هزار نفر از افراد متمکن از جمع یارانه بگیران حذف شده‌اند. گفتنی است، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۴ قانون بودجه در پایان سال جاری دولت مکلف به حذف سه دهک بالایی درآمدی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، با حذف ۲۴ میلیون نفر از افراد متمکن در نهایت رقمی نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان در پرداخت یارانه نقدی صرفه جویی صورت می‌گیرد. بر اساس قانون بودجه سالیانه رقمی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی حدود ۷۵ میلیون ایرانی می‌شود.

همانطور که اشاره شد در ۲ دوره اخیر پرداخت یارانه نقدی نزدیک به ۱.۱ میلیون نفر از جمع یارانه بگیران متوقف شده و دولت برای حذف ۲۳ میلیون نفر باقی مانده نزدیک به ۵ ماه فرصت دارد.

از این رو محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی در جمع خبرنگاران گفته بود: آیین نامه شناسایی و حذف یارانه اقشار با درآمد بالا به وسیله وزارت کار و با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور اجرایی می‌شود.

وی اذعان کرده بود که آیین نامه حذف یارانه سه دهک از اقشار با درآمد بالا ظرف یک ماه به استانداران ابلاغ شود که با وجود اتمام این مهلت، هنوز دستگاه‌های مربوطه اطلاعات خود را کامل نکرده‌اند و آیین نامه به استانداران ابلاغ نشده است.

در حال حاضر نیز کمتر از ۲۰ روز به دوره پرداخت یارانه نقدی در آبان ماه مانده و هنوز اطلاعات دقیقی از سوی سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه درباره نحوه حذف یارانه افراد پردرآمد در این ماه ارائه نشده و پیگیر‌ها از ستاد حذف یارانه نیز منجر به نتیجه رسمی نشده است. نکته مهم اینکه بر اساس مصاحبه‌های مسئولان، حذف‌های صورت گرفته درماه‌های اخیر به صورت پایلوت انجام شده و دولت بایستی به سمت حذف انبوه یارانه نقدی ثروتمندان حرکت کند.

در این بین برخی خبر‌ها از آمادگی حذف میلیونی خانوار‌های پردرآمد در دوره آبان ماهِ پرداخت یارانه نقدی حکایت دارد.

گفتنی است، اخیرا اختلاف نظر‌های جدی میان سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه در خصوص حذف یارانه نقدی جمعیتی نزدیک به ۱۰ هزار نفر ایجاد شده بود که در نهایت با بیانه سازمان هدفمندی مشخص شد قرار نیست یارانه نقدی خانوار‌های غیر متمولی که در شهریور ماه به علت ردحساب یارانه آن‌ها قطع شده بود پرداخت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مریم
Netherlands
13:04 - 1398/08/08
این چندرغاز را کلا بردارید ولی خدمات بهداشتی و رفاهی را رایگان کنید. حذف یارانه ها قرار بود باعث خوب شدن وضعیت خدمت رسانی بشه نه اینکه هر روز وضع بدتر بشه
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: