April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
موضع عجیب دولت به اظهارات منتقدان فنی:
کد خبر: ۳۱۹۴۹۰
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
0
در حالی دفتر سخنگوی دولت عواقب عدم تصویب FATF را روی دوش منتقدان انداخته، که ادعایی واهی تنها در حد شعار اعلام میکند.

به گزارش پول نیوز؛ در حالی دفتر سخنگوی دولت عواقب عدم تصویب FATF را روی دوش منتقدان انداخته، که بهتر است آقای ربیعی به جای فضاسازی عیله کارشناسان، تعهد و امضا بدهند در صورت تصویب این لوایح مشکلات اقتصادی مردم و کشور حل خواهد شد و اگر حل نشد، آماده محاکمه قضایی باشد.

سخنگوی دولت موضع عجیبی نسبت به مباحث کارشناسی و فنی مطرح شده از طرف منتقدان تصویب لوایح مرتبط با موضوع FATF مطرح کرده است. بر اساس اعلام دفتر سخنگوی دولت، مخالفان تصویب FATF باید مسئولیت عواقب خطیر اقدامات‌شان را به عهده گیرند.

در متن توضیحات دفتر سخنگوی دولت آمده است، "متاسفانه در روز‌های اخیر تلاش‌هایی برای وارونه جلوه دادن حقایق در مورد لوایح چهارگانه و مسئولیت گریزی از عواقب تصمیماتِ عدم تصویب این لوایح، می‌شود که آخرین نمونه آن خبرسازی با عنوان «دولت برای کسب رضایت FATF تحریم‌های شورای امنیت را به رسمیت شناخت» است.

دولت معتقد است باید مانع از وارد شدن کشور به لیست سیاه FATF شد، چون در میان مدت، عواقب ناگواری برای اقتصاد، به خصوص در بخش مالی به دنبال خواهد داشت و مخالفان تصویب لوایح بهتر است به جای فرافکنی و تحریف واقعیات و تلاش برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، کمک کنند که این لوایح به تصویب برسد و یا اینکه مسئولیت عواقب خطیر اقدامات خود را تمام و کمال به عهده بگیرند. "

در حالی که هنوز مردم ایران نتایج تلخ و فشار سنگین اقتصادی پسابرجام را تحمل می‌کنند، همین مسئولان و سیاسیونی که قرار بود با برجام مشکلات اقتصادی را حل کنند، حال با وعده دیگری به صحنه آمدند تا با FATF مشکلات اقتصادی را رفع کنند و جالب است که می‌گویند "اگر به این گروه ویژه اقدام مالی نپیوندیم، مخالفان باید هزینه‌های آن را بپذیرند".

از سوی دیگر کارشناسان بسیاری خلاف این مسئله را بیان و تأکید می‌کنند که اتفاقاً پذیرش FATF فشار‌های تحریمی را بیشتر و تنگنا‌های اقتصادی مردم را دوچندان می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: