April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۴۹۳
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
۱
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نیمی از تجارت کشورمان با کشور‌های همسایه انجام می‌شود، گفت: به دلیلی مزیت‌های خوب اقتصادی مراوده تجاری با همسایگان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پول نیوز؛ غلامرضا انصاری در نشست بررسی پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی افزود: بازار‌های خوبی اطراف ما قرار دارد و مزیت‌های خوبی با دسترسی ساده و نزدیکی‌های فرهنگی داریم و باید ۱۵ همسایه در اولویت کاری ما باشد و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سعی می‌کنیم در تجارت با همسایگان از پول ملی استفاده کنیم افزود: استفاده ازپول ملی مبادلات تجاری را آسان‌تر می‌کند.

او گفت: اولویت بعدی تجارت باید کشور‌هایی باشد که دسترسی به آن‌ها از نظر نقل و انتقال پول و حمل کالا راحت‌تر است و کشف بازار‌های جدید و حوزه‌های قابل دسترسی باید در اولویت‌های اتاق بازرگانی قرار گیرد.

انصاری با اشاره به اینکه در کرمان تجربه خوبی برای ساز و کار‌های صادراتی وجود دارد اظهار داشت: امیدواریم سال آینده، سال توسعه صادرات نامگذاری شود و امسال در حوزه رونق تولید کار‌های خیلی خوب و بزرگی انجام شده و در حوزه کشاورزی در کرمان تولیدات بسیار خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: گام بعدی صادرات و بازاریابی است و کرمانی‌ها در حوزه پسته تجربه بسیار خوبی دارند و باید این تجربه به حوزه‌های دیگر بازاریابی انتقال داده شود.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تولید بدون صادرات ورشکستگی است و نمی‌توانیم فقط با هدف بازار ایران تولید را افزایش بدهیم لذا باید ضمن تشویق تولید، بازاریابی و صادرات را در کنار آن تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات از جمله سازو کار‌های تجاری است و تجار بدون تکیه به این ساز و کار‌های صادراتی نباید صادرات را انجام دهند، زیرا با ریسک روبرو می‌شوند و باید با کمک نمایندگان این ساز و کار‌ها تقویت شود.

انصاری ادامه داد: اگر برای سازو کار‌های صادراتی و شرکت‌های فعال این حوزه فکر اساسی نکنیم، نگران این هستیم که تولیدکنندگان ما با مشکلات جدی در سال‌های آینده روبه رو شوند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند این است که اساس مراوده باید طبق قرداد حقوقی قوی و چارچوب دار باشد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: به دلیل شرایط تحریم مشکلاتی برای تجار ما به وجود آمده که به دلیل توجه نکردن به قرارداد‌های حقوقی با مشکل روبرو شده اند و اتاق بازرگانی باید مشاوره حقوقی به تجار بدهد و در سیاست‌های وزارت خارجه این مسئله اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات خوب کرمان شرایط گردشگری این استان است تصریح کرد: ایران در گردشگری ملی و بومی بسیار موفق بوده و در سال‌های اخیر ده‌ها هزار نفر بین استان‌ها و شهر‌ها رفت و آمد می‌کنند که باید به ایجاد زیرساخت‌های خوب گردشگری کمک کند و این حمایت زیرساخت‌ها گردشگری را تقویت می‌کند و باید هر کدام از استان‌ها و شهر‌های هدف گردشگری کرمان هتلی استاندارد در حد هتل رفسنجان داشته باشند.

انصاری گفت: توصیه دیگر ما کشت فراسرزمینی است که این یک فرصت برای جمهوری اسلامی تا در کشور‌های دیگر به کشت، تولید و صادرات بپردازد.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه هرچه در توان دارد برای فعالان اقتصادی انجام می‌دهد و در خدمت تجار است و سفارتخانه‌های ما در طول ۴۰ سال گذشته هیچ وقت به اندازه کنونی در زمینه تجارت وقت نگذاشته اند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: باید بازرگانان حتما برای کار با نمایندگی‌های وزارت خارجه در کشور‌های مختلف در ارتباط باشند و متاسفانه تجار زمانی به ما مراجعه می‌کنند که دچار مشکلی در کشور‌های دنیا شدده اند و ما دوست داریم در زمان موفقیت نیز به ما مراجعه کنند و ما از آن‌ها در هر شرایطی حمایت خواهیم کرد.

نشست بررسی پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی با حضور سفرا و رایزن‌های اقتصادی ۱۵ کشور جهان، استاندار کرمان جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و فعالان اقتصادی در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مریم
Netherlands
08:20 - 1398/08/12
کجا مثلا افغانستان و عراق که بعد نتونید پولتون را پس بگیرین.. فعلا صادرات نکردن بهتر از ارسال رایگان تولیداته
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: