پیشنهاد ۱۶۰ درصدی این بانک از راه رسید
کد خبر: ۳۱۹۶۸۵
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
0
شب گذشته بانک ملت گام ابتدایی افزایش سرمایه را برداشت و اکنون در انتظار تأیید حسابرس نشسته است اما؛ نکاتی جالب توجه در گزارش توجیهی هیئت مدیره به چشم می‌خورد.
بروز رفتار‌های محتاطانه از «وبملت»

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، پس از حرف و حدیث‌های فراوان، هیئت مدیره بانک ملت پیشنهاد افزایش سرمایه را ارائه کرد.

بر این اساس، بانک ملت در نظر دارد سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی خود را به ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش دهد. این افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی، از محل سایر اندوخته‌ها (سود انباشته) و با هدف بهبود ساختار مالی و تقویت نسبت کفایت سرمایه بانک، انجام خواهد گرفت.

نسبت کفایت سرمایه به میزان حداقل ۸ درصد تعیین شده که در سال‌های اخیر، همان‌طور که در نمودار ذیل مشاهده می‌کنید، کمتر از حد قانونی بوده است. هر چند که در سال ۹۷ با عملکرد مطلوب، توانسته این نسبت را به بیش از ۱۰ درصد برساند.

بروز رفتار‌های محتاطانه از «وبملت»


به این ترتیب، بانک ملت پیش بینی کرده با ورود سرمایه‌های جدید، در پایان سال مالی ۹۸ سود خالص ۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومانی تحقق یابد که به نظر می‌رسد کمی محتاطانه است؛ چرا که این بانک تا دوره ۶ ماهه توانسته به یک هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان سود دست یابد که معادل ۷۲ درصد رقم پیش بینی شده است.

بروز رفتار‌های محتاطانه از «وبملت»


بنابراین، می‌توان گفت این بانک در سال جاری توانی بیش از آن چه نشان داده را دارد و باید در انتظار تحقق ارقامی بالاتر از این بود.

نکته دیگر این است که سود خالص سال ۹۹ کمتر از سال ۹۸ برآورد شده و در واقع، میزان افزایش هزینه‌ها را بیش از مقدار رشد درآمد‌ها دانسته است.

البته در سال‌های پس از آن، روند سودآوری صعودی تلقی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: