April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو سابق هیات مدیره اتحادیه پوشاک ایران مطرح کرد:
کد خبر: ۳۱۹۷۷۳
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
0
پول نیوز - سیاست های بانکی که در کشور اجرا می شود در جهت حمایت از تولیدکنندگان نیست و هیچ گونه توجهی به تولیدکننده و تجربه و قدمت چندین ساله واحد تولیدی صورت نمی گیرد.

سعید حسین زاده عضو سابق هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: باعث تاسف است که صنعت پوشاک کشور نمی تواند از وضعیت کنونی استفاده و سود لازم را ببرد؛ چرا که طی 40 سال گذشته این صنعت از حمایت های لازم و کافی برخوردار نبوده است.

وی ادامه داد: شاید از ابتدا سرمایه گذاری نسبتا خوبی در بخش ریسندگی کشور شده اما؛ در بخش های پایین دستی مانند رنگرزی، بافندگی و دوزندگی آن طور که نیاز بوده سرمایه گذاری و حمایت مناسبی صورت نگرفته است.


وثیقه های سنگین؛ سد بزرگ تولیدکنندکان برای تولید و توسعه


حسین زاده به نقش دولت و کم کاری و عدم توجه مسئولین به این حوزه اشتغال زا اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای بزرگ این حوزه در کل کشور به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد؛ درحالی که در کشورهای منطقه کارخانه هایی با ظرفیت نیروی کار بیش از 2 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند و اگر حمایت های دولت از فعالین این صنعت به درستی صورت گیرد می تواند شرایط برای اشتغالزایی نیروی فعال بیشتری را درپی داشته باشد.

2 دستگاه با قوانین خود مانع رونق تولید هستند


این عضو سابق هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان پوشاک ایران به قوانین سفت و سخت و  موانعی که یکسری دستگاه ها و ارگان ها بر سر راه تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی می دهند اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی از جمله دستگاه هایی هستند که به نوعی چوب لای چرخ بخش تولید و صنعت می‌گذارند و مشکلاتی را برای کارفرمایان ایجاد می کنند که در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ناشی از این قوانین است.که مطمعنا اگر این موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود بخش زیادی از نیاز پوشاک مصرف کنندگان داخل کشور تامین خواهد شد.

بانک ها و طلب وثیقه های سنگین؛ سد بزرگ کارآفرینان

این تولیدکننده قدیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه به بانک ها که برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنیم اولین چیزی که سوال می کنند و برایشان مهم و در اولویت است دارا بودن ملک آن هم در شهر تهران برای وثیقه است.

 

وثیقه های سنگین؛ سد بزرگ تولیدکنندکان برای تولید و توسعه



حسین زاده افزود: سیاست های بانکی که در کشور اجرا می شود در جهت حمایت از تولیدکنندگان نیست و هیچ گونه توجهی به تولیدکننده و تجربه و قدمت چندین ساله واحد تولیدی صورت نمی گیرد. تنها ملاکی که تمامی بانک ها برای اعطای تسهیلات برایشان مهم و معتبر است، وثیقه های سنگین مالی و ملکی‌ست.

وی گفت: درحال حاضر تولیدکنندگان با مشکل تهیه ارز برای خرید مواد اولیه مورد نیاز مواجه هستند؛ بنابراین این موضوع بسیار حیاتی‌ است که دولت بتواند شرایط برای تامین ارز واحدهای تولیدی را تسهیل کند.

این عضو سابق هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان پوشاک ایران با ابراز تاسف از میزان کم صادرات تولیدات داخلی گفت: درگذشته تولیدات ایران به کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آمریکا صادر می شد اما؛ اکنون این میزان بسیار کاهش پیدا کرده و اگر هم صادراتی وجود دارد فقط در جهت تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و تامین قطعات یدکی صورت می گیرد و صادرات واقعی با برنامه ریزی هدفمند و بلندمدت صورت نمی گیرد.

حسین زاده در پایان تاکید کرد: تولیدکنندگان ایران توان رقابت با دیگر کشورهای منطقه را دارند اما به دلیل نبود شرایط مناسب و عدم حمایت از تولیدکنندگان توسط دولت بسیاری از مجتمع های تولیدی در کشور یا تعطیل اند و یا با حداقل ظرفیت درحال تولید هستند.

برچسب ها: صنعت ، نساجی ، پوشاک ، قاچاق ، صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: