May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۸۱۱
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
0
همتی خبر داد: به دلیل هوشمندنبودن برخی تلفن‌های همراه، اجباری کردن رمز پویا مقدور نیست.

به گزارش پول نیوز؛ رئیس کل بانک مرکزی گفت: بیش از ۳۰ بانک فعال سازی رمز پویارا شروع کرده اند؛ به دلیل هوشمندنبودن برخی تلفن‌ها، اجباری کردن آن مقدور نیست.

عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانک‌ها در مورد رمز پویا، به مواردی از کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه بر عهده بانک هاست.

وی افزود: بانک‌ها اطلاع رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند و در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی، ترجیح می‌دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

همتی تاکید کرد: رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و البته تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و تلفن همراه مشتریان خود متصل نیستند.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی ایران در کنار اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور، و نیز تعامل با نهاد‌هایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر؛ تعداد زیادی سایت جعلی را بسته است.

آقای همتی گفت: بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی کرده است، اما اتصال همه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی زمان می‌خواهد و بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: