May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۶۴۲
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
0
پول نیوز - بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد امسال اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفریني، توسعه همکاري و حمايت از طرح‌هاي دانش‌بنيان براي کمك به اشتغال‌زايي و كارآفريني را در دستور كار خود قرار دهد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، هرچند اقتصاد ایران در شرایط سخت تحریمی به سر مي برد، اما همين تحريم‌ها مي توانند به فرصت تبديل شوند؛ به شرط اينکه مديريت صحيحي در کارها وجود داشته باشد. يکي از مواردي که اين مديريت صحيح مي‌تواند نقش برجسته خود را نشان دهد، بحث توليد است. متأسفانه اكنون وضعيت توليد در كشور ما به‌طور نسبي از شرايط مطلوبي برخوردار نيست، براي نمونه خيلي از كارخانه‌هاي ما قدرت توليد خود را از دست داده‌اند يا حتي تعطيل شده‌اند.

كاري كه در اينجا مي‌توان كرد اين است كه در ابتدا فرهنگ‌سازي جامعي درباره اهميت مصرف كالاي ايراني صورت گرفته و پس از آن نيز بايد تفكيك وظايف در رابطه با بخش‌هاي مختلف انجام شود. مشخص است كه بانك‌ها مي توانند نقش مهمي در راستاي اين وظيفه ملي ايفا كنند.

 

کارنامه یک بانک قرض‌الحسنه در حمایت از تولید ملی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم بنا بر رسالت خود با وام‌های قرض‌الحسنه، محصولات و خدمات خود به چرخه تولید کشور کمک می‌كند. اين بانك سعي مي‌كند تا به سهم خود در شكوفا كردن اقتصاد ايران نقش داشته باشد. در اين مسير رويكرد اتكا به درون كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب قرار دارد نيز مورد توجه ويژه بوده است. اقتصاد درون‌زا، اقتصادي مولد است كه رونق توليد در آن حرف اول را مي زند و نارضايتي از شرايط اشتغال نيز در آن كمتر ديده مي شود.

مهر ایران و توجه به بخش‌های مختلف تولید

افزایش توجه به سنت قرض‌الحسنه یکی از راه‌های تقويت اقتصاد کشور در دوران کنوني است. اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه باعث کاهش هزينه‌هاي تأمين مالي براي بنگاه‌هاي اقتصادي مي‌شود. همچنين در صورتي كه مصرف‌كننده بتواند با تسهيلات قرض‌الحسنه كالاهاي مورد نياز خود را خريداري كند، ترغيب مي‌شود كه خريد آينده را به زمان حال منتقل كند. مي‌توان اين تسهيلات را با تخصيص دادن براي خريد كالاي ايراني، در راستاي تقويت توليد داخل هدايت كرد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این راستا، سیاستی راهبردي را در نظر گرفته است. اين بانک، يکي از رويکردهاي خود را «توجه به حمايت از توليد، سرمايه و كارگر ايراني» قرار داده است. چنين سرمايه‌گذاري‌هايي مي‌تواند مشوق توليد و مصرف كالاهاي توليد داخل باشد. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران تسهيلاتي را براي خريداران كالاي ايراني در نظر گرفته تا مردم را براي خريد كالاي توليد داخل تشويق كند.


حمایت از تولید کالاهای باکیفيت


چگونه می توانیم از رکود و تعلل در امور اقتصادی کشور جلوگیري کنيم؟ يکي از راه‌هاي آن، توجه به فعاليت‌هاي مولد و توليد كالاهاي باكيفيت است. اگر نزد مردم كشور ما اين مسئله نهادينه شود كه كالاي ايراني از كيفيت بالايي برخوردار است، خيلي از مشكلات حل خواهد شد. لازمه توليد باكيفيت چيست؟ علي‌القاعده چند شرط لازم است از جمله رقابت‌پذيري، افزايش سطح كيفي محصولات به‌صورت مستمر، توجه به نياز مشتري و ... . اين شروط به‌آساني محقق نمي شود و لازم است كه تدابيري براي رسيدن به آنها انديشيده شود، يكي از راه‌هاي تأمين كالاهاي باكيفيت، توجه به كارآفريني و حمايت از توليد است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد امسال اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفریني، توسعه همکاري و حمايت از طرح‌هاي دانش‌بنيان براي کمك به اشتغال‌زايي و كارآفريني را در دستور كار خود قرار دهد. اقتصاد دانش‌بنيان تأثيري جدي بر رونق توليد خواهد داشت، زيرا توليد مبتني بر دانش صورت مي گيرد و بهره‌وري در چنين صنايعي بالاست.

رونق تولید در گرو حمایت از تولیدگر ایراني


با نگاهی به چند کشور که مسیر توسعه را آغاز کردند، متوجه می شویم که استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي نقش بسيار مهمي در سياست‌گذاري‌هاي اقتصادي آنها داشته، البته كه نقش سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي را نيز نمي توان در پيشرفت آنها ناديده گرفت. بعضي از همين كشورها در همسايگي ما هستند. درست است كه ما هم بايد از ظرفيت‌هاي خارجي به بهترين شكل ممكن استفاده كنيم، اما نكته اصلي اين است كه هيچ‌گاه نبايد چشم خود را بر توانايي‌هاي داخلي خود ببنديم. مسئله توليد به‌نوعي مهم‌ترين موضوع در تقويت توان اقتصادي كشور و رسيدن به توسعه است. نهادها و سازمان‌هاي گوناگوني در اين زمينه نقش دارند كه يكي از مهم‌ترين آنها بانك‌ها هستند. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران با سياست‌گذاري‌هاي خود به‌منظور ترويج قرض‌الحسنه و معرفي خدمات و محصولات جديد سعي دارد تا به سهم خود براي رسيدن به «رونق توليد» نقش‌آفريني كند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: