به گزارش پول نیوز، خیرالله خادمی قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح راه آهن میانه- بستان آباد گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، پنج مرکز استان را در اولویت اول اتصال به راه اهن سراسری قرار دادیم که اتصال چهار مرکز در سالهای ۹۶ و ۹۷ انجام گرفت.
وی ادامه داد: خطوط راهآهن این استان به عنوان پنجمین مسیر اتصال مطرح بوده که از مسیر میانبر جدید برای این اتصال استفاده شده است که مسیر قبلی به خاطر طولانی بودنش کارایی خوبی نداشت.
معاون راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اجرای این پنج مسیر ۵۴ کیلومتر تونل و پل ایجاد شده است، گفت: همچنین ۱۱۲ میلیون مترمکعب عملیات خاکی در این پروژه انجام شده و در مجموع میزان هزینه کرد آن، ۲۰ هزار میلیارد تومان به ارزش روز بوده است.
وی ادامه داد: در این پنج مسیر ۸۴۰ کیلومتر خطوط راه آهن به بهره برداری رسیده است.
خادمی افزود: همچنین احداث هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه در دست اقدام است که طبق پیش بینیهای انجام شده در این دولت ۵۵۰ کیلومتر را میتوان افتتاح کرد.
وی در خصوص مسیر بهره برداری شده امروز گفت: این مسیر از میانه شروع و از چین خوردگیهای کوهستانی و تپه ماهورهای سنگین و از میانه به بستان آباد ادامه داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه در ۱۳۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ادامه آن به طول ۴۴ کیلومتر به طرف تبریز با پیشرفت ۷۵ درصدی روبرو است.
وی ادامه داد: برآورد میشود کل پروژه تا پایان ۹۹ و در بدترین حالت تا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
خادمی با اشارهای به ویژگیهای خاص این مسیر گفت: این ریل با ویژگی خاص و به صورت دو خطه ایجاد شده که تاکنون در هیچ جا، راه آهن دو خطه نداشتیم.