April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کلید این بی‌تدبیری، در دست کیست؟
کد خبر: ۳۲۰۸۲۸
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
۳
تلخند / قسمت اول

وقتی نمی شود؛ نمی شود! / جان هر کی دوست داری یواش...!

به گزارش تلخک، یکی از اتفاقاتی که هر 4 یا نه هر 8 سال در کشور ما می افتد، قول دادن های ریز و درشتی است که برخی افراد می دهند تا به نون و ... برسند.

زیاد هم فرقی نمی کند این رسیدن از تکیه زدن بر صندلی نمایندگی مجلس و شورا باشد یا صندلی رئیس فلان فدراسیون ورزشی.

به قول دوستی که می گفت این مهم آنقدر نان دارد که به همه سختی هایش می ارزد.

البته در مورد صندلی رئیس جمهور اوضاع کمی فرق می کند زیرا این صندلی تنها به یک نفر نفع نمی رساند بلکه به یک حزب و گروه خدمت رسانی می کند. زیاد هم فرقی ندارد رئیس جمهور چپی باشد یا راستی،معتدل باشی یا اصولگرا. تنها چیزی که مهم است اینکه حواسش به دور و بری ها و اقوام و هم حزبی ها و هم و... باشد.

اگر می پرسید پس مردم چه؟ جوابی ندارم و ...!

هر 8 سال یک حزب سکان هدایت و مدیریت کشور را در دست می گیرد البته اهالی این کِشتی در بیشتر مواقع تکراری هستند یعنی در دولت راست وزیر صنعت است و در دولت چپی ها وزیر بازرگانی و البته در دولت متعادل ها نیز وزیر کار...! باز هم یعنی فرقی نمی کند تخصص دارد یانه، تنها باید کاربلد باشد و بتواند از خودکارهای گران قیمت برای امضا کردن خوب استفاده کند.

بنابراین این صندلی 4 و یا به عبارتی 8 ساله اگر برای من و شما هیچ چیز ندارد برای برخی نان دارد آنهم چه نانی!!! دولت دهم که داشت می رفت همه می گفتند خدا را شکر که می رود و دولت متعادل و... سکان را در دست می گیرد اما این دولت هم برای من و شما نانی نداشت البته باز هم برای برخی نان داشت آنهم...!

دولت دوازدهم که می آمد همه خوشبین بودند به این آمدن و تکرار اما؛ این دولت هم...!

تفاوت عملکرد دولت دهم و دوازدهم را تنها با مقایسه قیمت ارابه مرگ سایپا ( اگر به ایشان برنخورد) می توان به خوبی حس کرد. پراید عزیز در ابتدای دهه 90 شمسی از 7 میلیون تومان به 20 میلیون تومان تغییر نرخ داد یعنی حدود 13 میلیون گران شد اما همین عزیز خوش سفر و ایمن در دولت دوازدهم به یکباره به 50 میلیون تومان رسید و این یعنی 30 میلیون تومان افزایش که باید از آقای دکتر و دوستان از این بابت تشکر کرد.

البته شاید در همین لحظه از خود یا از نگارنده بپرسید که نقش مجلس و نمایندگان معظم در این گرانی ها و بی تدبیری ها و بی عرضگی ها چیست که با احترام به جوابی که خودتان به خودتان می دهید، باید عرض کنم که بنده برای سوال شما جوابی ندارم!!!

در زمان دکتر احمدی نژاد وقتی پسته گران و پراید گران تر شد ایشان دستور فرمودند که ارزان کنید وگرنه ورود خودرو به کشور را آزاد می کنم تا حساب کار دستتان بیاید. هنوز جمله رئیس جمهور وقت به پایان نرسیده بود که در همان نشست خبری، خبر رسید که دست شما درد نکنه پراید ارزان شد؟ همه خوشحال از تاثیر صحبت های آقای دکتر، گفتند چند شده؟ از بیرون یکی فریاد زد: پراید مدل سال با ایربگ و همه تجهیزات و با سیستم یورو 6 شده 19 میلیون و 850 هزار تومان! و همه خوشحال از ارزانی 150 هزار تومانی که حاصل شد.

در زمان دکتر روحانی هم وقتی خودرو گران شد آقای رئیس جمهور .....( این یعنی هیچی نگفن تا خدایی نکرده مانند احمدی نژاد ... نشن).

در دولت روحانی، همه چیز گران شد از نان گرفته تا خودرو، گوجه، خانه، پیچ، لولا، سنگ پا، لوازم خانگی پرمصرف و البته کم مصرف،آب و برق، دلار، طلا، سکه و در آخر هم بنزین.

این آخری از همه جالب تر بود.

به گفته آقای رئیس جمهور در تبریز، ایشان حتی خودشون هم نمی دونستن قراره این جمعه بنزین گران بشه و فکر می کردن اون جمعه قراره گرون بشه. ( شما شکلک خنده یا هر شکلکی که دوست دارید را در انتهای  این جمله تصور کنید اما نگارنده شکلک گریه را تصور می کند زیرا وقتی رئیس جمهور از چنین اتفاق مهمی که  نتیجش یک هفته بی اینترنتی! کل کشور بود، بی خبر بوده وای به حال ما)

آقای رئیس جمهور که گویی خیلی هم دوست دارند در سری جدید برنامه دورهمی مهران مدیری حضور پیدا کند، در ماه های اخیر بسیار طناز شده و در مقابل تمام مشکلات کشور مزاح می کنند و می خندند. خداییش نگارنده ناراحت می شه اگر حتی ذره ای فکر کنید که ایشان به من و شما و بدبختیمان می خندند. نه وی می خندد زیرا از قدیم گفته اند: خنده بر هر درد بی درمان دواست.( گوینده این مَثَل اگر در زمان حال بود حتما توبه می کرد.)

در ادامه آقای دکتر روحانی فرمودند: عمرا اگر بگذاریم به بهانه بنزین، چیزی گران شود. البته مشخص نیست منظور چیز در سخنان رئیس جمهور چی بوده زیرا همه چیز گران شد که ممکن است جزو اون چیزی که رئیس جمهور گفتن نباشه و جزو چیزای دیگه باشه!!!

در ادامه وزیر محترم صنعت نیز گفتند ما هم نمی گذاریم هیچ چیزی گران شود! (یه بابایی در این هنگام از میان جمعیت بلند شد و گفت: قربونت برم تو رو هرچی قبول داری شما دخالت نکن که بدبختمون می کنی!!!)

گویی وی به دخالت وزیر مذکور در موضوع خودرو اشاره داشت که به جای ارزانی کلا گرانی را افزایش داد.

به هر حال تنها چند ساعت پس از گرانی و سهمیه بندی بنزین، کرایه تاکسی های شهری و برون شهری (تاکسی و شخصی) تا 3برار رشد پیدا کرد که هیچ ربطی به بنزین نداشت وگرنه آقای رئیس جمهور دخالت میکرد.

گوجه شد 9 هزار تومان که این هم ربطی به بنزین نداشت چون اگر داشت حتما آقای رئیس جمهور و وزیر صنعت دخالت می کردند.

خودرو گران شد که باز هم این هیچ ربطی به گرانی بنزین نداشت وگرنه...!

لوازم شوینده گران شد که .....!

گوشی تلفن همراه گران شد که باز هم این .....!

لباس گران شد.......! ربطی نداشت!

لوازم التحریر گران شد که خداییش این دیگه اصلا ربطی به گرانی بنزین نداشت وگرنه دکتر و دوستان حتما دخالت می کردند.

به هر حال خوشبختانه هیچ چیزی که به دلیل افزایش 3 برابری قیمت بنزین، گران شده باشد یافت نشد بنابراین؛ آقای دکتر روحانی و وزرای محترم دخالت نکردند که از این بابت از هیات دولت تشکر فراوان می کنیم.

راستی آقای معاون اول هم فرموده اند که به همه افرادی که باید کمک معیشتی بگیرند این کمک را می کنیم که ...! از این بابت هم از ایشان سپاسگزاریم، زیرا درحالی که همه چیز چند برابر گران شده و مهندس و دوستان به جای این افزایش، ماهی 50 هزار تومان کمک معیشتی می کنند. دست مریزاد مرد. فقط خداییش 1400 را بی خیال شو؛ جان هرکی دوست داری.

مرسی که گوش میدی و کاندید نمی شی. لطفا به آقای وزیر جوان هم سلام برسونید و بگید چون شما زیر بار مسوولیت هیچ چیزی نمیری ( بسته شدن تلگرام و قطع شدن اینترنت) حتما برای 1400 کاندید شو چون اصلا با این خصوصیت اخلاقی، ساخته شدی برای ریاست جمهوری.

شما مردم هم غم نخورید چون اگر حقوقمون مثل اروپایی ها نیست حداقل وقتی چیزی گران می شود با ایشان مقایسه می شویم که این اتفاق مبارکی است.

ایام به کام و...!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
حرف حساب
-
11:52 - 1398/09/08
نگاهتون جالب بود. امیدوارم با همین شجاعت و قلم ادامه بدین. به واقع وقتی یک رئیس جمهور این مدلی حرف می زنه رسانه ها باید بروش بیارن شاید خجالت کشید. امیدوارم پول نیوز همیشه تو زمین مردم بازی کنه. موفق باشین
حسین
Iran, Islamic Republic of
11:54 - 1398/09/08
جالب بود. آفرین به شما. ادامه بدید لطفا. حسن روحانی با خنده هایش به همه ما توهین کرد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
12:02 - 1398/09/08
خنده هاش آدم را یاد کفاشیان میندازه که خنده هاش رو مخ بود.
حالا این به ما و بدبختیمون میخنده یا به بی کفایتی خودش؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: