May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۸۶۹
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
0
گزارش عملکرد هشت ماهه نخست سال بانک ملت اعلام شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، «بانک ملت» در آبان ماه بالغ بر 18 هزار و 979 میلیارد ريال درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد در مقایسه با مهر ماه 3 درصد تنزل یافته است.

از سوی دیگر، 12 هزار و 498 میلیارد ريال سود سپرده های سرمایه گذاری شناسایی کرد که این رقم نیز نسبت به مهر ماه سال جاری افزایش 5 درصدی را نشان می دهد.

در واقع، هر چند که تراز درآمدی «بانک ملت» همچنان مثبت است اما؛ در آبان نسبت به مهر ماه سال 98 کمی به سمت سود سپرده ها که درآمدسوز است، حرکت کرده است.

به طور کلی، این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از 160 هزار و 339 میلیارد ريال از تسهیلات اعطایی سود بدست آورده و در مقابل، بابت سپرده های سرمایه گذاری مبلغ 95 هزار و 907 میلیارد ريال سود پرداخت کرده است. به این ترتیب، تراز درآمدی «وبملت» حدود 64 هزار و 432 میلیارد ريال مثبت است.

در مجموع، عملکرد 8 ماهه «وبملت» در سال 98 نسبت به سال 97 از نظر سود تسهیلات اعطایی 24 درصد افزایش و از نظر سود سپرده های سرمایه گذاری 4 درصد کاهش را نشان می دهد. به عبارت بهتر، عملکرد این بانک خصوصی در 8 ماهه سال جاری از هر دو سو بهتر از گذشته بوده است.

شایان ذکر است که با توجه به اينکه در گزارش های ماهانه منابع صندوق انرژي و صندوق توسعه ملي جزو منابع سپرده اي تلقي و لحاظ نمي شود، بنابراین منابع و سود پرداختي بابت موارد مذکور نيز منعکس نمي شد اما؛ در جهت رعايت اصل تطابق و ارائه منصفانه گزارش عملکرد ماهانه (با توجه به عدم انعکاس اثر هزينه‌اي منابع فوق)، درآمد حاصل از مصارف منابع مذکور نيز به تناسب هزينه هاي لحاظ نشده تعديل مي شود. با توجه به اين که نسبت مصارف به منابع با گزارشات ماهانه و تحليل هاي رايج بانکي منطبق نمي شود و بعضا مورد سوال سهامداران محترم نيز بوده، در گزارش عملکرد ماه جاري منابع و هزينه و درآمد تعديلي مربوط به ماه هاي قبل بعنوان تعديلات لحاظ شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: