کد خبر: ۳۲۱۴۱۲
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
۱
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نرخ 8500 تومان که دولت برای ارز در سال آینده پیش‌بینی کرده، موجب بازار سیاه در این بازار شده و از طرف دیگر به افزایش قیمت کالاهای اساسی دامن می‌زند.

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به تعیین نرخ ارز 8500 تومانی از سوی دولت در لایحه بودجه 99، گفت: این میزان نرخ ارز در بودجه سال آینده، با توجه به رکود در بازار، منطقی نیست که در مجلس حتما نسبت به آن تجدیدنظر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نرخ منطقی ارز، کمتر از 8500 تومان است، اظهار داشت: نمی‌دانم استدلال دولت برای تعیین نرخ 8500 تومانی ارز برای سال آینده چه بوده، این نرخ کارشناسی‌شده نیست.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: هر چه نرخ ارز پایین‌تر و منطقی‌تر باشد، قیمت کالاهای اساسی نیز در بازار ثبات بیشتری خواهد داشت، اما نرخ 8500 تومان که دولت برای ارز در سال آینده پیش‌بینی کرده، موجب بازار سیاه در این بازار شده و از طرف دیگر به افزایش قیمت کالاهای اساسی دامن می‌زند.

 قوامی ادامه داد: با وجود اینکه اعلام می‌شود ارز با نرخ دولتی برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد، اما براساس بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار، نرخ این کالاها با رشد قابل‌توجهی در مدت اخیر روبه‌رو شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه 99 از هفته آینده و به تدریج با عضویت نمایندگان کمیسیون‌های مختلف تشکیل می‌شود که به طور قطع قیمت کارشناسی و منطقی برای ارز در سال آتی تعیین خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Australia
16:59 - 1398/09/22
قیمت منطقی؟؟؟؟ تو بازار سیزده هزار تومنه! استدلال دولت هرچی که بوده غلط بوده ! دولت باید ارزش رو در بازار آزاد میفروخت و با پولش کار عمرانی و سازندگی انجام میداد.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: