در فرابورس اتفاق می‌افتد؛
کد خبر: ۳۲۱۴۷۵
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
0
هفتادوششمین عرضه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال، چهارشنبه ۲۰ آذر انجام خواهد شد.

 

به گزارش پول نیوز، این اوراق که در نماد «اخزا ۸۱۰» پذیرش شده‌اند، توسط وزارت اقتصادی و دارایی منتشر شده است و در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۰ سررسید خواهد شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط عملیات بازار فرابورس ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت در سررسید معرفی شده است.

این اوراق جدید در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران گشایش می‌یابد و قیمت آن بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، به صورت میانگین موزون معاملات تعیین شود. ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بوده و ارزش کل این اوراق ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

در همین حال طی هفته جاری، فرابورس ایران میزبان گشایش سری دیگری از اسناد خزانه اسلامی بود؛ این اوراق که در نماد «اخزا ۸۰۸» منتشر شده‌اند، روز شنبه ۱۶ آذر در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس برای اولین بار عرضه و هر ورقه آن ۶۸۷ هزار ریال کشف قیمت شد.

شایان ذکر است که در هفته جاری، رئیس جمهور با حضور در مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۱۳۹۹ را تقدیم مجلس کرد که بر اساس سند منتشر شده ۸۰۰ هزار میلیارد ریال به فروش اوراق مالی و اسلامی اختصاص یافته است؛ از این مقدار، معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال آن به انتشار اسناد خزارنه اسلامی (اخزا) بازمی‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: