وقتی حسابرس اعداد مدیران را قبول ندارد؛
کد خبر: ۳۲۱۷۶۴
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
0
پول نیوز - در حالی که «شاوان» در گزارش حسابرسی نشده نیمه اول سال سود هر سهم را 3862 ريال عنوان کرده بود، حسابرسان معتقد به تحقق 4487 ريال سود هستند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، گزارش حسابرسی شده عملکرد دوره 6 ماهه منتهی به شهریور سال 98 شرکت «پالايش نفت لاوان» نسبت به گزارش حسابرسی نشده با رشد 16 درصدی سود همراه شده است.
علت این تعدیل مثبت را باید در افزایش درآمدهای عملیاتی از 58201 به 59487 میلیارد ريال جستجو کرد.
نگاهی به گزارش حسابرسی شده و مقایسه آن با گزارش حسابرسی نشده نشان می دهد که در تمام سرفصل ها شاهد تغییر اعداد و ارقام هستیم و به نوعی، حسابرسان هیچ کدام از ارقام صورت های مالی «شاوان» را قبول نداشتند.
علاوه بر کاهش هزینه های فروش، اداری و عمومی، شاهد درج 1284 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی هستیم. همچنین، هزینه مالی از 91 میلیارد ريال در گزارش حسابرسی نشده به 243 میلیارد ريال در گزارش حسابرسی شده افزایش یافت. به علاوه، درآمد متفرقه 83 میلیارد ريالی به 195 میلیارد ريال صعود کرد.
در نهایت، سود خالص حسابرسی شده دوره 6 ماهه نخست سال جاری «شاوان» از رقم 5130 میلیارد ريال فراتر رفت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حاکی از رشد جالب توجه 354 درصدی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: