«وبانک» دست بردار نیست؛
کد خبر: ۳۲۱۸۴۴
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
0
پول نیوز - ظاهرا «وبانک» عزم جدی در فروش سهام شرکت های بورسی دارد و برای دومین روز متوالی، دومین مزایده بلوکی را آگهی کرد تا پس از «پکرمان»، از «بترانس» نیز خارج شود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری گروه توسعه ملی» خیلی سریع دومین بلوک از سهام تحت تملک خود را به مزایده گذاشت.

شب گذشته از این شرکت خبر رسید که در نظر دارد تمام سهام تحت تملک «پکرمان» را به مزایده بگذارد و حال امروز آگهی مزایده بلوک

34 درصدی شرکت «ایران ترانسفو» منتشر شد.

بر اساس این گزارش، شرکت «سرمايه گذاري گروه توسعه ملي» در نظر دارد نسبت به واگذاري 34.06 درصد از سهام شرکت «ایران ترانسفو» به‌صورت بلوکی، يکجا و نقد طبق شرايط اعلامي از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

«وبانک» در فکر کسب سود 505 ريالی فرو رفت

به این ترتیب، بیش از 1.2 میلیارد سهم «بترانس» روز سه شنبه 24 دی ماه سال جاری به قیمت هر سهم 14158 ريال به مزایده گذاشته خواهد شد و در صورت فروش، به طور کامل از این سهم خارج می شود.

شایان ذکر است که قیمت هر سهم «بترانس» هم اکنون 10777 ريال و حدود 31 درصد کمتر از قیمت مزایده است.

نکته دیگر این که بهای تمام شده هر سهم این شرکت برای «وبانک» فقط 2332 میلیارد ريال معادل 1825 ريال به ازای هر سهم است؛ بنابراین، در صورت فروش رفتن این بلوک، 969 ريال به سود هر سهم شرکت افزوده خواهد شد.

این مزایده نیز همانند «پکرمان» یکجا و نقد است و با توجه به این که خرید این بلوک نقدینگی در حدود 18 هزار میلیارد ريال نیازد دارد، باید دید برای این بلوک مشتری دست به نقد پیدا می شود یا خیر!

مزایده «بترانس» با طعم خروج

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: