معرفی عضو جدید احتمالی کابینه روحانی؛
کد خبر: ۳۲۱۸۹۶
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
0
پول نیوز - درحالی‌که روز دوشنبه 4 آذرماه استعفای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پذیرفته شد که یک روز قبل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی از استعفای او اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

به گزارش پول نیوز، به طور رسمی دلیلی برای استعفای حجتی از وزارت جهاد کشاورزی اعلام نشد اما در نامه قبول استعفای حسن روحانی آمده است که برخلاف میل باطنی با استعفای شما به دلیل شرایط جسمانی موافقت می‌شود.
 
در موافقت‌نامه رئیس‌جمهور با استعفای وزیر جهاد کشاورزی آمده است: «نامه استعفای مورخ 98.9.2 شما را دریافت نمودم، علیرغم میل باطنی و نیاز وزارت جهاد کشاورزی به مدیر لایقی چون شما برای تأمین امنیت غذایی، خودکفایی و رشد و توسعه کشور و حضور تأثیرگذارتان در دولت با ارائه نظرات دقیق کارشناسی و همچنین ایمان، اخلاص و تواضع کم‌نظیر، به لحاظ اصرار جنابعالی بر کناره‌گیری به علت شرایط جسمانی، صرفاً به جهت رعایت سلامت جنابعالی با استعفایتان موافقت می‌نمایم.»

با پذیرش استعفای حجتی از سوی رییس‌جمهوری، زمزمه ها برای معرفی وزیر جدید کشاورزی به مرحله نهایی خود رسیده است.
 
هم‌اکنون اصلی‌ترین گزینه روحانی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی نوری است که ظرف هفته‌های آینده به مجلس معرفی خواهد شد.
 
چه کسی کلید وزارت کشاورزی را به دست می گیرد؟

غلامرضا نوری متولد ۱۳۴۹ که هنوز در دهه پنجم عمر خود به سر می‌برد، کار خود را از سال ۱۳۷۱ در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان کارشناس، رییس اداره و سپس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آغاز و تا تجربه  قائم مقامی وزیر کشاورزی دولت دوازدهم ادامه داد.

او که از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است، در مجلس نهم نایب رییس کمیسیون کشاورزی بوده است‌. نوری تحصیلات خود در تمام مقاطع از کارشناسی تا دکتری را در رشته مهندسی کشاورزی سپری کرده و در دوران نمایندگی در مجلس  موفق شد  سه طرح مهم کاداستر، رفع تعارض اراضی و امنیت غذایی را به تصویب برساند.
 
از طرف دیگر رئیس اتاق ایران عباس کشاورز را گزینه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: چراکه اهلیت حرفه‌ای داشته و بسیاری از مشکلات ما در دستگاههای مختلف این است که کسانی مسئولیت می پذیرند که حرفه ای نیستند. حوزه کشاورزی کمک خیلی زیادی به رشد اقتصادی کشور کرده است. 
 
شافعی با اشاره به ریسک و خطرپذیری بالای پذیرفتن این مسئولیت، گفت: عهده دار شدن سمت وزیر جهاد کشاورزی در شرایط فعلی، جسارت بالایی می خواهد و ما امیدواریم که همه اطرافیان به گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کمک کنند تا او بتواند این مسیر را به خوبی طی کند.
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: