April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با پول‌نیوز:
کد خبر: ۳۲۲۰۷۱
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
0
سلیمانی گفت: برآورد غیرواقعی از فروش روزانه نفت در لایحه بودجه 99، به کسری بودجه بیشتری نسبت به سال قبل برای دولت می‌شود که این آسیب‌زاست؛ به طوری که می‌توان گفت رقم پیشنهادی فروش نفت در لایحه بودجه 99 غیرواقعی است.

رقم پیشنهادی فروش نفت در لایحه بودجه 99 غیرواقعی است////کار نشود

حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز یکی از نقاط ضعف و نقایص لایحه بودجه سال 99 را نبود واقع‌بینی در این لایحه از حیث درآمدها عنوان کرد و گفت: در لایحه بودجه سال 99، دولت همه اهتمام خود را برای جبران کسری بودجه بر روی اخذ مالیات صرف کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال 99، از حیث درآمدی، بیش از 40 درصد اتکاء به درآمدهای مالیاتی دارد، اظهار داشت: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است، اول اینکه هر چقدر اتکاء بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یابد، می‌توان به کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در شرایط تحریم امیدوار بود و از جنبه دیگر چیزی که در بودجه 99 می‌بینیم، این است که جبران کسری بودجه از طریق فشار به تولیدکنندگان و اخذ مالیات بیشتر از آنهاست که به تولید ضربه مهلکی وارد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین یکی دیگر از ایرادات لایحه بودجه 99 را ارائه پیش‌بینی‌های غیرواقعی از میزان فروش نفت دانست و افزود: دولت در لایحه بودجه سال 99 پیش‌بینی کرده که روزانه یک میلیون بشکه نفت بفروشد اما؛ در عمل و در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌‌ها؛ به اذعان دولتی‌‌ها؛ علیه کشور اعمال شده، چنین رقمی برای فروش نفت، غیرواقعی است.

سلیمانی اضافه کرد: برآورد غیرواقعی از فروش روزانه نفت در لایحه بودجه 99، موجب کسری بودجه بیشتری نسبت به سال قبل می‌شود که این آسیب‌زاست همچنین رقم پیشنهادی فروش نفت در لایحه بودجه 99 نیز غیرواقعی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 99 نسبت به اعداد و ارقام لایحه بودجه که از سوی دولت پیش‌بینی شده، دقت بیشتری داشته باشند، زیرا طبق برآورد‌هایی که از این لایحه به دست آمده، ارقام بودجه 99 غیرکارشناسی تدوین و پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: