افت فشار سودآوری در «مواد ویژه لیا»؛
کد خبر: ۳۲۲۱۲۶
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
0
پول نیوز - شرکت کوچک «شلیا» فصل اول سال مالی خود را افت سودآوری به پایان رساند و ارقامی نازل به استقبال زمستان رفت.

«شلیا» عقبگرد کرد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «مواد ویژه لیا» در دوره 3 ماهه نخست منتهی به آبان ماه سال 98 توفیقی نسبت به گذشته کسب نکرد و عقبگرد کرد.

این شرکت کوچک با سرمایه اندک 80 میلیارد ريالی، در دوره مذکور به ازای هر سهم 183 ريال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 20 درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

«لخزر» و نیمه‌ پر سود

«کاوه» در اندیشه دو برابر شدن است

هر چند که درآمدهای عملیاتی با رشد 31 درصدی به 85 میلیارد ريال افزایش یافته اما؛ رشد 61 درصدی بهای تمام شده موجب شد تا سود ناخالص 6 درصد تنزل یابد.

مقدار فروش در فصل اول سال مالی «شلیا» فقط 3 درصد رشد نسبت به 3 ماهه نخست سال مالی گذشته نشان می دهد و بیش از هر چیز، رشد نرخ های فروش بود که به کمک شرکت آمد و درآمدها را در جهت مثبت سوق داد. در غیر این صورت باید شاهد افول شدید سودآوری می بودیم.

حدود 7 میلیارد ريال هزينه‏‌هاى فروش، اداری و عمومی به همراه یک میلیارد ريال هزینه مالی، موجبات سقوط بیش از پیش سودآوری شد و سود خالص در سطح 15 میلیارد ريال ایستاد.

خالص جریان نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی منفی بوده که نشان از خروج نقدینگی از شرکت دارد. از همین رو، اقدام به تأمین مالی کرده و بخشی از سرمایه گذاری های خود را به فروش رسانده است تا سرمایه در گردش خود را در سطح مطلوب قرار دهد.

سود انباشته «شلیا» هم اکنون به رقم 209 میلیارد ريال نزدیک شده که 2.5 برابر مبلغ سرمایه است. بنابراین، به راحتی می تواند بخشی از سود انباشته را به سرمایه تبدیل کند اما؛ این که چرا این اقدام را انجام نمی دهد، جای سوال دارد!

آیا «شلیا» از عرصه ای که در آن فعالیت می کند ناامید است و سود بانکی را به سرمایه گذاری در صنعت و حرفه خود ترجیح می دهد؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: