بنای ساختمان‌های این شرکت فرو ریخت؛
کد خبر: ۳۲۲۱۷۷
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
0
پول نیوز - «ثاخت» در سال مالی 98 خود، صورت های مالی را سرخ نگه داشت و میزان کمتری از پروژه های ساختمانی و انبوه‌سازی به فروش رسید.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، سال مالی منتهی به شهریور ماه 98 شرکت «بين المللی توسعه ساختمان» با تحمل 113 ريال زیان به ازای هر سهم به پایان رسید و همانند سال گذشته صورت های مالی خود را سرخ نگه داشت. این شرکت انبوه ساز در سال مالی 97 برای هر سهم 89 ريال زیان به بار آورده بود؛ بنابراین، در سال مالی 98 افزایش 27 درصدی در زیاندهی داشته است.

با وجود آن که درآمدهای عملیاتی با افت 47 درصدی به رقم 450 میلیارد ريال رسید اما؛ بهای تمام شده تنها 3 درصد افت کرد و موجب شد در همان ابتدای امر، «ثاخت» با زیان ناخالص 15 میلیارد ريالی مواجه شود؛ در شرایطی که سال مالی قبل به سود ناخالص 375 میلیارد ريالی دست یافته بود.

بیشتر بخوانید:

«تیپیکو» 228 ريال سود ساخت

«وتوسم» سهام‌دار شد

شناسایی سایر هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی، به خصوص 547 میلیارد ريال هزینه مالی، شرایط را بیش از پیش سرخ کرد و «ثاخت» را به ورطه زیان انداخت.

به این ترتیب، این شرکت با سرمایه 6000 میلیارد ريالی، تا پایان دوره 12 ماهه سال مالی 98، بیش از 1572 میلیارد ريال زیان انباشته دارد.

شایان ذکر است که به صورت تلفیقی، «ثاخت» در سال مالی 98 خود 120 ريال زیان برای هر سهم به ثبت رسانده است.

«ثاخت» و باز هم زیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: