دنده معکوس این متانول ساز در جاده خارک؛
کد خبر: ۳۲۲۲۲۶
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
0
پول نیوز - در شرایطی که اغلب شرکت ها به سبب تورم قیمت ها، رشد درآمدهای عملیاتی نسبت به سال گذشته را تجربه می کنند، «شخارک» وضعیتی معکوس دارد و دنده عقب حرکت می کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پتروشیمی خارک» اعلام کرده در دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 به درآمد 19 هزار و 55 میلیارد ريالی از محل فروش محصولات خود دست یافته است.


این میزان درآمد نسبت به دوره 9 ماهه سال 97 افت قابل توجه 20 درصدی را نشان می دهد و به این ترتیب، «شخارک» هنوز به درآمدهای سال گذشته دست نیافته است.


این متانول ساز، طی مدت یاد شده 17 درصد کمتر از 9 ماهه سال قبل از محل فروش متانول درآمد کسب کرده که ناشی از کاهش مقدار و نرخ فروش متانول است. در حالی که اغلب تولیدات شرکت ها در یک سال گذشته با افزایش قابل توجه نرخ فروش مواجه شده‌اند اما؛ در «شخارک» وضعیت برعکس بوده و نرخ متانول به عنوان محصول اصلی شرکت با افت همراه بوده است.

در 9 ماهه سال 97 به طور میانگین متانول با نرخ 28.3 میلیون ريال به فروش رسید اما؛ در سال جاری این نرخ به 26.5 میلیون ريال تنزل یافت.


شایان ذکر است که فروش آذر ماه این پتروشیمی از آبان ماه به مراتب بهتر بوده و 154 درصد بیشتر درآمدزایی داشته است.
برآوردهای «شخارک» محتاطانه و دور از واقع به نظر می رسد چرا که پیش بینی کرده بودند طی سال 98 به درآمد عملیاتی حدود 24 هزار میلیارد ريالی دست یابد. حال تا دوره 9 ماهه 19 هزار میلیارد ريال آن تحقق یافته و مسیر کوتاهی تا رسیدن به پیش بینی ها دارد.

«شخارک» 20 درصد عقب نشینی کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: