این شرکت در سال بعد دست به کار می شود:
کد خبر: ۳۲۲۶۶۲
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
0
پول نیوز - قطار تجدید ارزیابی دارایی ها به ایستگاه «شگامرن» رسید و در این گزارش خبر از راه اندازی خطوط تولید در سال 99 داده شد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، بحث معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به خانه آخر رسیده بود و مدت ها بود چشم ها به دستان دولت خیره شده بود تا امضای خود را پای این آیین نامه بنشاند.
روز گذشته دولت در جلسه کمیسیون اقتصادی خود، این آیین نامه را به تصویب رساند و از این پس تمام شرکت ها می توانند بدون دغدغه و پرداخت مالیات نسبت به تجدید ارزیابی دارایی های خود اقدام کنند.

در همین راستا، شرکت «مجتمع پترو صنعت گامرون» اعلام کرده در نظر دارد سرمایه اسمی 60 میلیارد ريالی را به 936 میلیارد ريال افزایش دهد.
این افزایش سرمایه 1460 درصدی، از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین انجام خواهد گرفت. این شرکت فعال در حوزه محصولات شیمیایی نیز زمین را برای تجدید ارزیابی انتخاب کرده تا متحمل هزینه نشود. چرا که تجدید ارزیابی ماشین آلات و تجهیزات با رشد شدید هزینه استهلاک همراه است.

ارزش دفتری زمین 60 هزار متری «شگامرن» 24 میلیارد ريال ثبت شده بود که کارشناسان رسمی ارزش روز آن را 900 میلیارد ريال عنوان کرده اند.
«شگامرن» از ابتدای تأسیس تا به امروز تنها یک بار افزایش سرمایه داده و آن هم از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده است.
این شرکت برآورد کرده در سال 99 برابر با 6000 تن فرمالین و 4000 تن هگزامین به فروش برساند و به درآمد عملیاتی 534 میلیارد ريالی دست یابد. در نهایت، شرکت از زیاندهی خارج خواهد شد و به سود خالص 30 میلیارد ريالی دست خواهد یافت.

1460 درصد تجدید ارزیابی در «شگامرن»

لازم به ذکر است که هنوز «شگامرن» وارد مدار تولید نشده است. بنابراین، سال 99، سال آغاز فعالیت این شرکت ذکر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: