April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پخش تجدید ارزیابی از کانال این شرکت؛
کد خبر: ۳۲۲۶۷۵
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
0
«قاسم ایران» برای اولین بار دست به تجدید ارزیابی دارایی های خود زد و در اولین گام، زمین ها را ارزشگذاری مجدد کرد تا از این بابت متحمل هزینه هایی همچون هزینه استهلاک نشود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت « قاسم ایران » دیگر شرکت ها دست به کار شد و انگشت خود را بر ماشه تجدید ارزیابی قرار داد.
بر اساس این گزارش، «قاسم» سرمایه 600 میلیارد ريالی خود را با تجدید ارزیابی دارایی های خود به بیش از 3 هزار و 62 میلیارد ريال افزایش خواهد داد.
هدف از این اقدام، اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی، بهبود نسبت مالکانه و افزایش رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه، بهبود و افزایش شفافیت صورت های مالی و افزایش کیفیت اطلاعات و بهبود معامالت در بازار سرمایه عنوان شده است.
به این ترتیب، «قاسم» زمین های خود را تجدید ارزیابی کرد تا برای اولین بار گام در این مسیر بگذارد و 410 درصد بر مبلغ سرمایه اسمی بیافزاید.
بیش از 368 هزار متر زمین به ارزش دفتری 152 میلیارد ريال، توسط کارشناسان، ارزش 2 هزار و 614 میلیارد ريالی پیدا کرد. البته به سبب عدم وجود سند مالکیت برای زمین های هشتگرد به متراژ 1500 مترمربه و زاهدان به متراژ 6400 مترمربع، این دو زمین وارد فرایند تجدید ارزیابی نشدند و همچنان پرونده حقوقی ها آن ها در دست پیگیری است. البته طبق گفته های هیئت مدیره «قاسم» ارزش روز این زمین ها تفاوت چندانی با ارزش دفتری آن ها ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: