April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حسن‌نژاد در گفت‌وگو با پول‌نیوز مطرح کرد
کد خبر: ۳۲۲۷۱۹
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: طبق لایحه بودجه سال 99، دولت از محل مالیات بر درآمد 7 هزار میلیارد تومان نسبت به سال 98 افزایش درآمد دارد.

افزایش 7000 میلیارد تومانی دولت از مالیات بر درآمد در سال 99

 

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز، یکی از نقاط ضعف لایحه بودجه سال 99 را که از سوی دولت تقدیم مجلس شده را افزایش درآمدهای دولت از محل مالیات بر درآمد عنوان کرد و گفت: دولت در لایحه بودجه 99 قصد دارد با توجه به اِعمال تحریم‌ها و مسدود شدن انتقال بانکی درآمدهای نفتی، بخش اعظمی از درآمدهایش را از طریق اخذ مالیات کسب کند.

وی با بیان اینکه مالیات بردرآمد از حقوق‌بگیران در لایحه بودجه سال 99 که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده، افزایش یافته است، اظهار داشت: دولت در قانون بودجه سال 98 از محل مالیات بر درآمد، 35 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد که این رقم در لایحه بودجه سال آینده، با افزایش 7 هزار میلیارد تومانی به 42 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: افزایش مالیات بر درآمد در لایحه بودجه سال آینده موجب فشار بیشتر به قشر حقوق‌بگیر، کارگران و کارمندان می‌شود که این مسئله سفره و معیشت آنها را نیز تنگ‌تر می‌کند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: متأسفانه دولت در لایحه بودجه سال 99 توجهی ویژه‌ای به اقشار ضعیف و کم‌درآمد نداشته و با افزایش 15 درصدی حقوق‌ها نیز کمکی به بهبود وضع اقتصادی آنها نکرده است.

وی اضافه کرد: لایحه بودجه سال آینده در حال حاضر در کمیسیون تلفیق در حال چکش‌کاری و بررسی‌های کارشناسی است که در این کمیسیون سعی می‌شود لایحه بودجه سال آینده با نگاه به توجه به اقشار کم‌درآمد و با حداقل حقوق تدوین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع نمایندگان مجلس بهبود وضع معیشتی اقشار کم‌درآمد را در سرلوحه بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده قرار می‌دهند تا با وجود تنگناهای اقتصادی کمترین آسیب به این قشر وارد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: