April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۸۳۱
۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
0
پول نیوز - روز گذشته سینمار چشم انداز ایران و جهان در سال 2020 برگزار شد.

رشد بازار سرمایه در سال 2020

به گزارش خبرنگار پول نیوز، این سینمار چشم انداز بازار سرمایه و همچنین محل های امن برای سرمایه گذاری را بررسی و تحلیل کرد.

میثم رضایی تحلیلگر اقتصادی گفت: بازارهای سرمایه جهانی طی امسال روند صعودی خوبی را خواهند کذد اما؛ ممکن است تحولات سیاسی و اقتصادی و... باعث افت و اخیز این بازار شود.

این کارشناس بورسی ادامه داد: بازارهای همچون طلا، ارز، مسکن که بازارهای موازی بورس شناخته می شوند دیگر جذابیتی برای خریدارن ندارند و باتوجه به اقتصاد جامعه اغلب زیان ده هستند و ناگزیر نقدینگی های سرگردان وارد بازار سرمایه می شوند.

وی افزود: بازار سرمایه نیز باتوجه به تحولات اخیر ممکن است افت و خیز فراوانی داشته باشد اما؛ در مقایسه با بازارهای دیگر امنیت بیشتری دارد.

در ادامه حسین عادل زاده مدیرعامل کارگزاری کارآمد گفت: در حال حاضر و بازار موجود مانند فلزات اساسی، بانک، خودرو صنایعی هستند که می توانند رشد خوب و قابل توجهی داشته باشند چراکه جز نیازهای اساسی مردم شناخته می شود و امکان صادرات  این نوع محصولات نیز وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:در تمامی کشورها شاخص مدیران و تولید داخلی جز مهم ترین مولفه است. اگر شاخص مدیران کمتر از عدد 50 باشد آن کشور رشد منفی را دنبال می کند و اگر هم مثبت باشد نشان دهنده رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: تولید داخلی ایران در حال حاضر کاهشی و منفی است.

عادل زاده در خصوص کشورهای برتر فولاد ساز جهان بیان داشت: تا به امروز کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی مقام اول تا 5 را دارند و ایران نیز در رده دهم جهان قرار دارد.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد درباره افق ایران در سال 1404 بیان داشت: در این سال کشور باید سالانه 55 میلیون تن نفت خام تولید کند و 20 میلیون تن نیز صادرات داشته باشد.

وی ادامه داد: چین بزرگترین تولید کننده فلز است و بیشترین تاثیر در فروش و مصرف این فلز را خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص چالش های پیش روی صعنت بیان کرد: مقررات زیست محیطی، ضعف تقاضا، توسعه فناوری و نقدینگی مهم ترین چالش پیش روی صنعت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: