وقتی ورق به دست حسابرسان برمی گردد؛
کد خبر: ۳۲۳۰۲۶
۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
۱
پول نیوز - گزارش حسابرسی شده سال مالی اخیر «وتوصا» از تحقق سود مناسب و رشد درآمدها حکایت می کند؛ موضوعی که در گزارش حسابرسی نشده کاملا برعکس بود.

«وتوصا» 642 ريال ساخته بود

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، گزارش حسابرسی شده عملکرد دوره 12 ماهه منتهی به شهریور سال 98 «گروه سرمايه گذاری توسعه صنعتی ايران» نسبت به گزارش حسابرسی نشده تفاوت فاحشی دارد.

بر اساس این گزارش، در گزارش حسابرسی شده شاهد اوج‌گیری سود هر سهم تحقق یافته به رقم 642 ريال هستیم؛ در حالی که در گزارش حسابرسی نشده 143 ريال سود به ازای هر سهم شناسایی شده بود.

عمده دلیل افزایش 3 برابری سود تحقق یافته، رشد درآمد سود سهام از 279 به 1615 میلیارد ريال است. البته درآمد سود تضمین شده نیز 2 برابر شد و به 14 میلیارد ريال رسید و همچنین، 35 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی نوشته شد. به این ترتیب، جمع کل درآمدهای «وتوصا» در این سال مالی به رقم 2129 میلیارد ريال نزدیک شد.

حسابرس حتی در ارقام هزینه های عمومی و اداری و هزینه مالی نیز دست برد و بر رقم هایی که به صورت حسابرسی نشده عنوان شده بود، افزود.

در نهایت، «وتوصا» 1701 میلیارد ريال سود خالص در سال مالی 98 کسب کرد که در مقایسه با سال مالی 97 رشد 9 درصدی را حکایت می کند. این در حالی است که در گزارش حسابرسی نشده از افت 76 درصدی سودآوری خبر داده شده بود.

این همه تفاوت در یک گزارش از کجا نشأت می گیرد؟!

حال تکلیف آن سهامدارانی که به موجب گزارش حسابرسی نشده و اعلام افت سنگین سود، با کاهش قیمت سهام خود روبرو شدند، چیست؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
17:16 - 1398/10/17
از اسمش معلوم بود ,گزارش حسابرسی نشده.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: