روحانی در همایش دستاوردهای کشاورزی مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۳۳۴۸
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
0
پول نیوز - رئیس‌جمهور با بیان اینکه قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد، گفت: تمام دنیا به این دادگاه نگاه خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار پول نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور صبح سه شنبه از غرفه های دستاوردهای حوزه تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای فن آورانه و توانمندی های وزارت جهاد کشاورزی بازدید کرد.

وی که به منظور سخنرانی در مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی به سالن اجلاس سران رفته است، اظهار داشت: لازم می دانم غم این ایام را یک بار دیگر به ملت بزرگ ایران تسلیت بگویم. غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار در میدان امنیت کشور و منطقه، غم از دست دادن عزیزانی در کرمان و در تشییع جنازه این سردار و غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر در این حادثه بسیار فاجعه آمیز جان خود را از دست دادند را تسلیت می‌گویم.

روحانی تصریح کرد: این حادثه بسیار تلخی بود و تحمل آن برای مردم سنگین است. حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود باز هم غمبار بود، اما وقتی مشخص شد خطای انسانی باعث حادثه شده غم مردم را چندین برابر کرد.

وی افزود: همکاری‌های خوبی از سوی نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بحث بود، انجام شد و بلافاصله بعد از آن برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته است. در همان لحظه به مسؤولان اعلام کردم به مردم بلافاصله اطلاع دهند.

رئیس‌جمهور افزود: به همه عزیزان در دولت توصیه می‌کنم در کنار خانواده  جان‌باختگان عزیز باشند و مشکلات و مسائل آنها را پیگیری کنند، از مردم هم می‌خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند.

وی افزود: ‌وزیر راه، مسؤولان دولتی،‌ استانداران و همه در کنار خانواده‌های جان‌باختگان قرار بگیرند. من به عنوان یک پدر احساس می‌کنم غم از دست دادن جوان نخبه سطح بالا که سرمایه‌ای برای کشور و مردم بوده تا چه حد سخت و مشکل است.

رئیس جمهور بیان کرد: در اینجا به خانواده‌های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورهایی که با رهبران و مسئولین آن کشورها تلفنی صحبت کردم، اولا قول می‌دهم دولت با تمام امکاناتش پیگیر این مسئله باشد. مسئله، مسئله بسیار مهمی است و قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: