May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۴۵۷
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
0
پول نیوز - شاخص کل بورس تهران در روز گذشته برای پنجمین روز متوالی به حرکت در مسیر صعودی ادامه داد.
به گزارش خبرنگار پول نیوز،  پس از گذشت یک هفته همراه با شوک‌های سیاسی غیرمنتظره، این هفته نماگر اصلی بازار سهام نه تنها افت‌های قبلی را جبران کرد، بلکه با رشد بیش از ۴۵ هزار واحدی، در یک قدمی ابرکانال ۴۰۰ هزار واحد ایستاد. رشدی که عمدتا با بازگشت اعتماد و ورود قدرتمند سیل نقدینگی رخ داد

بازار سهام در هفته جاری یک شروع توفانی داشت تا جایی که با جهشی ۱۳ درصدی در شاخص کل نه تنها افت ۸ درصدی ناشی از شوک سیاسی هفته قبل را جبران کرد بلکه با نزدیک شدن به کانال ۴۰۰ هزار واحد، در عمل بازدهی استثنایی سال‌جاری را به بیش از ۱۲۳ درصد رساند.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۶۹ هزار و ۹۹۷ واحد رسید و افزایش ۵۷ هزار و ۱۰۸ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۰۸ هزار و ۱۷۳ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۲۲ هزار و ۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۷۲ هزار و ۲۴۱ واحد به عدد ۸۱ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده چهار هزار و ۳۸۴ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه شد.

در هفته ای که گذشت خودرو، رادیویی، بانک ها، بیمه و بازنشسته، تامین آب، برق و گاز، مواد دارویی، چند رشته ای صنعتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه سازی، شیمیایی، رایانه، فلزات اساسی، کانی های فلزی، سیمان، کانی های غیرفلزی، قند و شکر به ترتیب با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

روند پرشتاب صعودی کنونی از یک سو و ارزش‌گذاری برخی سهام کوچک از سوی دیگر موجب شده تا نگرانی نسبت به تهدید ثبات بازار در آینده پررنگ شود. در نقطه مقابل، برخی دیگر از کارشناسان معتقدند با توجه به تداوم سیل نقدینگی موجود به سمت بازار سهام و فقدان گزینه‌های جایگزین، روند صعودی بورس ادامه‌دار خواهد بود.
 
برچسب ها: بازار ، سهام ، معاملات ، بورس ، شاخص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: