May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سود دو برابری در دیار خراسان؛
کد خبر: ۳۲۳۵۰۴
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
0
پول نیوز - عملکرد 9 ماهه سال جاری «خراسان» بسیار بهتر از گذشته بوده و با وجود تحریم ها صادرات شرکت رشد داشته است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، 9 ماه از سال جاری در شرکت «پتروشیمی خراسان» با تحقق 3615 ريال سود برای هر سهم به پایان رسید و توانست جهش 2 برابری در سودآوری را رقم بزند.
در این مدت، 10 هزار و 549 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی شده که 81 درصد بیش از دوره 9 ماهه سال قبل است. این رشد علاوه بر افزایش نرخ ها، مدیون بهبود مقدار فروش و صادرات نیز است.
این پتروشیمی برآورد کرده در 3 ماهه چهارم سال 4 هزار و 821 میلیارد ريال دیگر فروش به سرانجام برساند و جمع درآمدهای خود را از رقم 15 هزار میلیارد ريال فراتر ببرد.
تامین حداکثری بازار افغانستان، نفوذ به بازار ترکیه و اروپا، افزایش سهم از بازار عراق و تامین اوره صنعتی بازارهای جنوب شرق آسیا از جمله برنامه های «خراسان» جهت بهبود صادرات است. شایان ذکر است که در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مقدار صادرات 30 درصد رشد داشته است.
«خراسان» 201 میلیارد ريال از محل سود ناشی از تسعير دارایی ها و بدهی های ارزی عملياتی و 676 میلیارد ريال از بابت سپرده بانکی درآمد کسب کرد.
مجموع این عملکرد طی دوره 9 ماهه منجر به شناسایی 6 هزار و 471 میلیارد ريال سود خالص شد که 108 درصد بیش از سود مدت مشابه سال 97 است.

«پتروشیمی خراسان» 3615 ريال ساخت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: