April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خروج 315 ريال سود از ATM های این شرکت؛
کد خبر: ۳۲۳۶۳۰
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
0
هر چند که درآمدهای «مفاخر» تاکنون با افزایش همراه بوده اما؛ افزایش هزینه های تولید مسیر رشد سودآوری را مسدود کرد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، با گذشت 9 ماه از سال جاری شرکت «توسعه فناوري اطلاعات خوارزمی» 315 ريال سود برای هر سهم خود ساخت و رشد 207 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.
این رشد بیش از هر چیز مدیون افزایش درآمدهای غیرعملیاتی است. چرا که رشد 57 درصدی درآمدهای عملیاتی با افزایش 83 درصدی بهای تمام شده، خنثی شد و سود ناخالص فقط توانست 11 درصد رشد به خود ببیند.
از سوی دیگر، از سوی دیگر افزایش 42 هزینه های فروش، عمومی و اداری «مفاخر»، از شتاب رشد سود عملیاتی نیز کاست. در این میان، آن چه که باعث جهش 3 برابری سود خالص شد، شناسایی 34 میلیارد ريال درآمد متفرقه است که این رقم در 9 ماهه سال قبل حدود 6 میلیارد ريال بود.
لازم به ذکر است که «مفاخر» انتظار دارد در پایان سال 98 به درآمد عملیاتی 900 میلیارد ريالی دست یابد که این رقم از فروش سال 97 نزدیک به 45 درصد بیشتر است.
شرکت در نظر دارد در زمینه خدمات پشتیبانی IT بانکداری با ورود به مناقصات بزرگ و با اهمیت علاوه بر حفظ بازار فعلی، سهم از بازار خود را افزایش دهد. همچنین در زمنیه نوآوری در سرویس دهی نیز با تولید محصولات جدید درون سازمانی (مصرف داخلی) و انجام تست های لازم در نهایت تحت عنوان محصولات جدید جهت فروش به سبد محصولات اضافه گردد. به علاوه، با عنایت به اشباع شدن بازار فروش ATM در بانک ها شرکت در حال برنامه‌ریزی جهت تولید داخلی ATM و کیوسک و فروش اجاره به شرط تملیک به منظور نوسازی ATM های موجود در بازار است.

سود «مفاخر» به لطف غیرعملیاتی ها رشد کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: