April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۶۵۹
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
0
پول نیوز - اکثر شاخص های مهم بورسی در جهان در ابتدای هفته معاملات خودرا با جهش آغاز کردند.

جهش بورس های جهانی ادامه دارد

 

به گزارش پول نیوز،  به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت. پس از تهدید کره شمالی به خروج کامل از مذاکرات خلع سلاح هسته ای، مقامات آمریکایی از این کشور خواسته‌اند تا به مذاکرات باز گردد. با این حال پس از آن‌که وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی غیرمنتظره، دو شرکت کره ای را به اتهام ارسال نیروی کار از کره شمالی به کشورهای خارجی تحریم کرد؛ رهبر کره شمالی سفیر سابق این کشور در انگلیس را به سمت وزیر خارجه منصوب کرد و برخی از کارشناسان این اقدام را در راستای اتخاذ موضع سرسختانه‌تر از سوی کره شمالی ارزیابی می کنند.

 

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۲۲ درصدی تا سطح ۲۴ هزار و ۹۳.۲۴ واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۵۹ درصدی به ۲۸ هزار و ۸۸۵.۱۰ واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با صعود ۰.۴۵ درصدی در سطح ۴۱۷۳.۳۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۰۷۹.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.


در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱۷ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و ۳۴۸.۱۰ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۳۹ درصد افزایش تا سطح ۳۳۲۹.۶۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۳۴ درصدی در سطح ۹۳۸۸.۹۵ واحدی بسته شد.

 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۸۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۶۵۴.۷۶ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش۱.۳۲ درصدی در سطح ۶۱۰۰.۷۲ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۷۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۵۲۶.۱۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۱۴ درصد بالا رفت و به ۹۶۸۱.۳۰ واحد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: