هشدار وزیر بهداشت به معاون اول رییس جمهوری؛
کد خبر: ۳۲۴۱۸۷
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
0
در پی بالاگرفتن بحران ویروس کرونا در چین و دیگر کشورها، وزیر بهداشت کشورمان طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار ممانعت از ورود مسافران چینی به کشورمان شد.

آماده باش تمام پایگاه های بهداشتی/ از ورود چینی ها ممانعت کنید

 

به گزارش پول نیوز ، سعید نمکی ساعاتی پیش در صفحه‌اش در توییتر، بر آماده باش تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور برای جلوگیری از مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد و نوشت: «در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود.»

نامه‌ای که معاون نمکی  از نگارش آن طی ساعات اخیر خبر می‌دهد و تاکید دارد که پروسه ارسالش در دست پیگیری است: «در بیانیه و نامه وزارت بهداشت که امروز از سوی وزیر بهداشت تقدیم دولت می‌شود، خواسته شده که همه سفر‌های غیرضروری و از جمله سفر‌های تفریحی و توریستی از چین به ایران لغو و ممنوع شود و سفر‌های کاری نیز در حداقل ممکن و فقط برای موارد ضروری انجام شود.»

اقدامی که در پی اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی و اعلان وضعیت فوق العاده بین‌المللی پیرو شیوع سریع این ویروس در بسیاری از کشور‌ها و همچنین شناسایی چند مورد مشکوک به ابتلای به این بیماری در کشورمان، در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و نشان دهنده ابعاد وسیع خطری است که همگان را تهدید می‌کند.


مبادا تحقق تقاضای وزَیر بهداشت به شنبه موکول شود!

البته تا اینجا نه دو توریست خارجی در یزد و نه دو توریست چینی که در تبریز بستری و قرنطینه شدند یا فرد مشکوک به ابتلای به این ویروس خطرناک در تهران و فرد مشابه در قم، خوش بختانه هیچ کدام از ۶ مورد مشکوک کشف شده در کشورمان مبتلا به ویروس کرونا نبوده‌اند و در نتیجه، ایران در زمره کشور‌هایی که کرونا بدان‌ها راه یافته نیست، اما این‌ها دلیل نمی‌شود که خطر را نادیده بگیریم.

 

آماده باش تمام پایگاه های بهداشتی/ از ورود چینی ها ممانعت کنید

همان خطری که وزیر را بر آن داشته تا با نامه نگاری به معاون اول رئیس جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بالاترین سطح ممکن یعنی ممنوعیت ورود مسافر از مبدا چین شود. تقاضایی که شاید بهتر بود با درخواست نشست اضطراری هیات دولت همراه شود، اما حالا هم که در قالب نامه‌ای ویژه مطرح شده، می‌بایست به سرعت و جدیت مورد توجه قرار گرفته و تقاضای مطرح شده در آن جامه عمل پوشیده شود.

به این صورت که لازم است هیات دولت به سرعت در پاسخ به این تقاضا، تدابیر مورد تقاضای وزیر بهداشت را در دستور کار قرار داده و حتی افزون‌تر از آن، مساعدت با این وزارت خانه را در همه ابعاد در دستور کار قرار دهد، چراکه پای خطری بزرگ در میان است که می‌بایست از اقدامی برای پیشگیری از بروز آن فروگذار نکرد. خطری غیرعادی که مهارش نیازمند اتخاذ تدابیر فوق العاده است.

اقداماتی که می‌تواند فراتر از نامه نگاری وزیر و تقاضای ممنوعیت سفر از مبدا چین به کشورمان، به منظور برانگیختن حساسیت عموم در این خصوص باشد تا بستری کارآمد برای مقابله با این خطر شکل گیرد وگرنه کیست که نداند جلوگیری از شیوه این ویروس خطرناک و مرگبار با تکیه به ممنوعیت ورود مسافران و کنترل مبادی ورودی، بی آنکه مردم راه‌های مقابله با ابتلای آن را بیاموزند و خطر را جدی بگیرند ممکن نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: