May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با پول‌نیوز مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۴۵۹۱
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
0
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99  از درآمد بیش از 60 درصدی دولت از مالیات در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: افزایش مالیات موجب کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی نمی‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز از درآمد بیش از 60 درصدی دولت از مالیات در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: با این وضعیت شاید بتوان ادعا کرد که اتکای بودجه به درآمدهای نفتی به 10 درصد کاهش یافته، اما با فشار به تولیدکنندگان، مالیات نیز افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش پایه‌های مالیاتی در بودجه سال آینده از طرفی موجب افزایش ظاهری درآمدهای دولت می‌شود، اظهار داشت: از طرف دیگر شاهد کاهش تولید و ورشکستگی بیشتر تولیدکنندگان خواهیم بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 ، تغییر در ساختارها و نظام بودجه‌ریزی در کشور را به‌ عنوان یکی از ضروریات اقتصاد ملی مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طرح کاهش تکیه بودجه سنواتی به درآمدهای حاصل از فروش نفت بدون اِعمال یک مدیریت درست و قوی موفق نمی‌شود.

کوچکی‌نژاد، مدیریت دقیق مسئولان در حوزه دستگاه‌های اجرایی و دولت را یکی از پیش‌زمینه‌های لازم برای به ثمر نشستن برنامه عدم وابستگی به نفت عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری همزمان با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی، سال‌ها است که تأکیدات ویژه‌ای برای عملیاتی شدن این برنامه دارند، اما متأسفانه در بودجه سال آینده نیز عملیاتی نشده است.

وی همچنین اتخاذ روش‌های درست جهت استفاده بهتر از توانمندی‌ها، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را برای موفقیت طرح تغییر ساختار بودجه‌ریزی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را مورد تأکید توجه قرار داد و افزود: امیدوارم با فرصتی که در حال حاضر پیش روی دولت و مجلس قرار گرفته، بتوانیم بخش‌های مولد اقتصادی را به خوبی ساماندهی و مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 در پایان مهم‌ترین مؤلفه‌ برای تحقق کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را شناسایی استعدادهای نهفته و یا مورد غفلت واقع شده در اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم در گام بعدی نیز باید برای پرورش و افزایش بهره‌وری آن بخش‌ها اقدامات لازم صورت گیرد، در غیر این صورت افزایش مالیات موجب کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: