April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۷۹۳
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
0
وزیر نیرو گفت: ۵۲ هزار و ۹۸۳ روستا در چهاردهه گذشته به برق دسترسی پیدا کرده‌اند که شامل سالانه یک هزار و ۳۰۰ روستا می‌شود.

 

برق‌دار شدن سالانه یک هزار و ۳۰۰ روستا

به‌گزارش پول نیوز، «رضا اردکانیان» از رشد ۱۲ برابری در بخش برق در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خبرداد و خاطرنشان ساخت: یکی از بهره‌مندی‌ها از این ظرفیت آن است که جوامع شهری و روستایی ما از نظر دسترسی به برق در بخش بالای جدول دسترسی‌ها در دنیا قرار دارند.

وی افزود: تردیدی نیست که مشکل برق‌رسانی به تعداد معدود روستاهای کم خانوار به‌زودی برطرف شده و تلاش می‌شود که در این دولت جشن تکمیل برق‌رسانی به روستاهای کشور برگزار شود.

اردکانیان ادامه داد: بخش عمده‌ای از صادرات غیر نفتی کشور مربوط به بخش انرژی و آب و برق بوده است، بنابراین باید قیمت انرژی را واقعی کرد تا تولید کنندگان داخلی از یارانه موجود در این بخش بتوانند استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به موضوع قیمت و اینکه با این ابزار می‌شود مصرف را کنترل کرد، در دراز مدت جوابگو نیست؛ وقتی عادات صحیح مصرفی وجود داشته باشد به نظر می‌آید می‌توان تمکن اقشار و سطوح مختلف بهره‌مندی به شرایط مالی را دیده و الگوی مصرف برای قیمت‌ها داشت.

اردکانیان افزود: این قیمت بنا به الگوی مصرف باید معقول باشد و وقتی از این الگو بالاتر رفت افرادی که بیشتر مصرف کنند بیشتر هم خواهند پرداخت.

وزیر نیرو ادامه داد: تابستان گذشته نه به سبب فاصله گرفتن از خشکسالی و سدهایی که تولید برق می‌کنند که به جهت سطح بالای مفاهمه با مصرف کنندگان و همکاری آنها ۳۸۰۰ مگاوات در اوج بار کاهش ایجاد شد بدون این که عرضه انرژی ما کم شده باشد.

وی با اشاره به صرفه جویی ۵ هزار مگاواتی معادل ساخت یک نیروگاه در کشور در این برهه زمانی گفت: دستگاه‌های سرمایشی حدود ۲۱ هزار مگاوات از ۵۸ هزار مگاوات را به خود اختصاص می‌دادند که مصرف کنندگان مدارای مناسبی کردند.

اردکانیان درباره تولید برق هسته‌ای هم گفت: سازمان انرژی اتمی متولی این موضوع است. با بهره‌برداری یک نیروگاه هزار مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور ۸۲ هزار و ۹۰۸ مگاوات است که دو واحد نیروگاه اتمی دیگر هم در دست ساخت قرار دارد.

وزیر نیرو افزود: از نظر ظرفیت نصب شده در زمستان هیچ مشکلی نداریم، این شب‌ها آنچه مقداری ایجاد دغدغه می‌کند سرمای هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری است که امید است مردم برای کاهش مصرف همراهی کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: حذف قبوض کاغذی منجر به افزایش نرخ تعرفه‌ها نشده است جز آنچه مصوب است هیچ رقم دیگری دریافت نمی‌شود، ممکن است در جایی اشتباهی صورت گیرد که آن هم بررسی و برطرف می‌شود.

وی درباره پیمان همکاری اقتصادی اوراسیا هم با اشاره به عضویت پنج کشور در زمان حاضر در این پیمان گفت: مبادلات این کشورها شامل تعرفه نیست و مانند یک منطقه آزاد تجاری عمل می‌کنند و از چندی قبل بررسی درخواست کشورهایی که می‌خواهند به این موافقت‌نامه ملحق شوند هم آغاز شده است.

اردکانیان افزود: تاکنون از ۴۰ درخواست، سه کشور که یکی از آن‌ها ایران است پذیرفته شده‌اند که مراحل قانونی آن هنوز طی نشده است.

وزیر نیرو گفت: بیش از ۵۰۰ قلم از محصولات ایرانی در این بازار برخی با تعرفه صفر و برخی با تعرفه پایین قابل عرضه است و کشورهای عضو هم با ۳۶۰ قلم می‌توانند به بازار ما دسترسی پید ا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: