May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۱۰۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
0
پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری حافظ از کاهش حباب بازار به واسطه دوطرفه شدن بازار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی هفته گذشته مصوبه ای با عنوان دوطرفه شدن بازار سرمایه تصویب و تعیین شد. دوطرفه شدن بازار سرمایه می تواند هم برای بازار و هم برای سهامداران مفید باشد چراکه فروش تهعدی را برای سهامداران به جای می گذارد.

کاهش حباب بازار و هیجانات از ویژگی های مهم فروش تعهدی و یا دوطرفه شدن بازار است.

مهرداد خدابخشی در گفتگو با پول نیوز بیان داشت: دوطرفه شدن بازار می تواند سود خوبی برای سهامداران داشته باشد چراکه صاحبان سهام می توانند از خرید و فروش سهم های خود سود بالایی ببرند و زمانی که انتظار کاهش قمیت اوراق بهادار را در آینده داشته باشند می توانند نسبت به فروش تهعدی آن اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بعد از اعمال یک سری دستورالعمل های خاص سهامداران می توانند سهام تحت مالکیت افراد را دیگر را به فروش برساند البته بعد از فروش نیز می توانند این سهام را باز خرید کنند.

مدیرعامل کارگزاری حافظ تاکید کرد: این بازار در موقعیت های حساس مانع از ایجاد حباب و یا هیجانات کاذب در بازار می شود.

در نهایت خدابخشی گفت: دو طرفه شدن بازار به نفع سهامداران است و قرار است از 4 اسفندماه برروی پنج شرکت بزرگ و پرمعامله این ویژگی اجرایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: