کد خبر: ۳۲۵۴۶۷
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
0
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط امروز بازار مسکن به حالت رکود درآمده است گفت: دولت برای خروج از این وضعیت فرمول خود را تغییر دهد.

 

دولت فرمول خود در بخش مسکن را تغییر دهد

محمد دامادی عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز با تاکید بر اینکه شرایط امروز بازار مسکن به حالت رکود درآمده است و دلیل این اتفاق نبود خرید و فروش متقاضیان است گفت: این رکود بازار مسکن تجلی این امر است که عمده متقاضیان خرید و فروش قشر متوسط جامعه هستند که با شرایط بد اقتصادی روبرو شده و نمی توانند با این افزایش نرخ مسکن اقدام به خرید خانه کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید در چنین شرایطی مسیر را برای پویایی صنعت مسکن هموار کند اعلام داشت: با توجه به شرایط کنونی رکود مسکن، دولت تنها با استراتژی افزایش نرخ تسهیلات خرید مسکن در صدد است تا این حجم رکود را جبران کند، اما این فرمول در بهبود چنین وضعی اصلاً تاثیر گذار نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت برای پویا کردن این صنعت باید تمرکز اعتباری خود را به بخش تولید مسکن هدایت کند و ماهیت وام مسکن را به ارائه تسهیلات ساخت مسکن تغییر دهد چرا که تقویت این موضوع سبب می‌شود تا ابتدا تولید مسکن و پس از آن افزایش عرضه در پهنه سرزمینی گسترده خواهد شد.

وی در انتقاد به اینکه افزایش وام خرید به هیچ وجه وضعیت رکود این چنینی مسکن را درمان نمی‌کند تصریح کرد: این نوع از تسهیلات شمشیری دولبه برای بازار مسکن است و تنها حُسن بالا بردن نرخ وام خرید مسکن، افزایش بی رویه تورم و ایجاد بازار‌های سیاه خواهد بود و در نهایت همان طبقه متوسطی که متقاضی خرید هستند متضرر خواهند شد.

دامادی در پایان به دولت و مسئولان سیستم بانکی کشور توصیه کرد: چنانچه به دنبال ایجاد رونق در بخش مسکن هستیم لازم است تا تسهیلات ساخت مسکن در اولویت دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: