May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۵۸۴
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
0
پول نیوز - رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی آمادگی دارند تا تجهیزات، قطعه ها و نیازهای مختلف طرح ها و مجتمع های پتروشیمی را متناسب با استانداردهای روز تامین کنند.
به گزارش پول نیوز، مجید محمدپور با تاکید بر همکاری های گسترده سازندگان با شرکت های پتروشیمی گفت: شرکت های پتروشیمی با طرح ها و طرح های توسعه ای که در دست اجرا دارند میان سازندگان تقاضا ایجاد می کنند و برمبنای درخواستهای آنها در بازار، تامین کنندگان و سازندگان تجهیزات محصولاتی متناسب با استانداردهای روز و استانداردهای مورد نیاز کارفرما می سازند.

وی ادامه داد: در شرایط سخت تحریم که کارفرما به قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی ندارد سازندگان داخلی تجهیزات تولید شده را با بهره مندی از توان دانشی و طراحی، مهندسی و ساخت ایرانی تولید و در اختیار کارفرما قرار  می دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به توان تولید تجهیزات و قطعات داخلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد توان  داخلی با دانش فنی،طراحی و مهندسی داخلی است که تحت عنوان محدوده سبز می شناسیم و ۲۰ درصد توان داخل با مهندسی معکوس از محصولات شرکتهای خارجی است و ۲۰ درصد هم محدوده ای است که برای برخی سرمایه گذاران و سازندگان صرفه اقتصادی ندارد.

محمدپور اعضای کنونی انجمن را ۷۲۰ شرکت عنوان کرد و در مورد کمیته های تخصصی انجمن گفت: در حال حاضر ۹۹ شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای عضویت در انجمن هستند و ۱۰ کمیته تخصصی برای حوزه های مختلف کاری مانند تهیه تکنولوژی، تعمیر ساخت داخل، برنامه ریزی فنی برای تامین نیازهای فنی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: