April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۹۵۹
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
0
با گسترش کرونا و اخبار منتشر شده از این ویروس و ترس و وحشتی که در بین سرمایه گذاران حاکم شده است، امروز هم تمامی شاخص ها در سراسر جهان قرمز پوش شدند.

بورس های جهانی همچنان در حال ریزش

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از نیویورک تایمز، هر چند سرعت شیوع کرونا در مناطق مختلف چین کاهشی شده است اما انتشار موارد جدید ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف، باعث ایجاد موج جدیدی از نگرانی‌ها در بین معامله‌گران شده است. تاکنون بیش از ۸۵ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین، ۲۹۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، تایلند، تایوان، مالزی، ایران، ایتالیا، استرالیا، آلمان، آمریکا، ویتنام، فرانسه، ماکائو، کانادا، امارات متحده، اتریش، الجزایر، کرواسی، سوییس، رومانی، انگلیس، فیلیپین، هند، روسیه، اسپانیا، بلژیک، کامبوج، مصر، فنلاند، اسرائیل، کویت، عمان، افغانستان، لبنان، نپال، سری لانکا و سوئد گزارش شده است.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۱.۳۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۵ هزار و ۴۰۹.۳۶ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۸۲ درصد ریزش تا سطح ۲۹۵۴.۲۲ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۰۱ درصدی در سطح ۸۵۶۷.۳۳ واحدی بسته شد.

 

اکنون گزارشاتی از ابتلا به ویروس کرونا در ۵۲ کشور و هر پنج قاره جهان مخابره شده است. مارک زندی، کارشناس سرمایه گذاری در موسسه " مودی آنالتیکس" گفت: اوضاع با بقیه بحران هایی که تجربه کردیم متفاوت است: این بار با بحران مالی طرف نیستیم و برای همین کار زیادی از دست بانک های مرکزی بر نمی آید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۳.۶۷ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۱۴۲.۹۶ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۲.۴۲ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۲۹.۹۳ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" ریزش ۳.۵۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۴۰.۰۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۳.۲۵ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۴۴۱.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها تحت تاثیر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا و برگزیت قرار داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۳.۱۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۵۸۰.۶۱ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۳.۳۸ درصدی در سطح ۵۳۰۹.۹۰ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۳.۸۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۱ هزار و ۸۹۰.۳۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۹۲ درصد پایین رفت و به ۸۷۲۳.۲۰ واحد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: