April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
این مردم متوجه جدیت ماجرا نیستند؟!
کد خبر: ۳۲۶۰۴۸
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
0
در حالی که کل ایران درگیر مهمان ناخوانده ای چون کرونا است اما؛ برخی مردم بی خیال از جدیت ماجرا راهی جنوب کشور شده و مردم هرمزگان را با چالش مواجه کرده اند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، همه ساله در نیمه دوم هر سال استان هرمزگان با همه جاذبه هایش یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگران داخلی است و مسافران از چهار گوشه ایران ترجیح همیشگی‌شان سفر کردن به هرمزگان در فاصله زمستان تا بهار است؛ در این استان جنوبی، به صورت مشخص شهر بندرعباس و جزایر قشم، هرمز و کیش حضور پیدا می کنند.

طبق آمار اعلام شده، هرمزگانی ها در جریان سفر‌های نوروزی امسال پذیرای دو میلیون و ۸۱۷ هزار و ۵۰۲ نفر بوده‌اند و در همین راستا قرار بود ظرفیت مهمان‌نوازی خود را طوری ارتقا دهند که بتوانند سالانه از ۱۰ میلیون گردشگر پذیرایی کنند؛ این یعنی ایجاد اشتغال و کسب درآمد بیشتر و در یک کلام رونق اقتصادی بیشتر استان هرمزگان از قِبَلِ صنعت گردشگری، اما به نظر می‌رسد که با آمدن کرونا به ایران دستیابی به این هدف برای هرمزگانی‌ها قدری دشوار شده باشد.

ورود کرونا به کشور، همه افراد را به تکاپو انداخت تا برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس تمام تلاششان را بکنند. هرمزگانی ها هم که شاید به دلیل گرم بودن هوای این استان مورد مشکوک به ویروس کرونا در آنجا به ندرت اعلام شده است نیز، از این قاعد مستثنی نیستند اما؛ ورود گردشگرانی از تمام نقاط ایران به این استان، چالشی جدی برای مردم هرمزگان ایجاد کرده و واکنش هایی  را از سوی ایشان به همراه داشته؛ واکنشی که در قالب درخواستی فراگیر از اهالی سایر استان‌ها برای به تعویق انداختن سفر خود به هرمزگان مطرح شده است.

این درخواست به صورت پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

برخی مقام های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تایید کرده اند. کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی شهر قشم از جمله افرادی هستند که به این پویش پیوسته اند.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از یک سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در جزیره قشم بود. این بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر کرده بود. این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

استاندار هرمزگان نیز اعلام کرد: با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا هموطنان ایرانی سفر به هرمزگان و جزیره‌های این استان را به زمان مناسب‌تری موکول کنند. کاهش سفر می‌تواند راهی برای کاهش شیوع بیماری کرونا باشد و مردم با رعایت این موارد در کاهش تکثیر این بیماری نقش خود را ایفا کنند.
 
چالش کرونا و حضور نابه‌هنگام گردشگران در جنوب////// تولیدی

روز گذشته سعید ناجی در ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اعلام ایجاد محدودیت زمانی برای سفر به جزیره قشم از چهارشنبه این هفته اظهار کرد: ساعت تردد در روز از ۶ صبح تا ۱۸ عصر خواهد بود.

سعید ناجی همچنین از استقرار تیم‌های غربالگری کرونا ویروس در ورودی‌های استان خبر داد و از همه هموطنان خواست سفرهای امسال خود به هرمزگان را به نحوی مدیریت کنند که به منظور حفظ سلامت خود و عزیزان‌شان کمتر مجبور به تردد در استان شوند.

با توجه به محدودیت های رفت و آمدی و اقامتی که برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده، اماکن سیاحتی به روی گردشگران بسته شده اند؛ تقریبا تردد به جزیره قشم روند معکوس گرفته است؛ این وضعیت حتی باب میل گردشگران هم نیست؛ بالاخره آن‌ها هم تمایلی برای ماندن در استان هرمزگان با این شرایط را ندارند.

در حال حاضر در اقامتگا‌ه‌های جزیره قشم به سختی شرایط اقامت گردشگران جدید مهیاست؛ آن‌هایی که از قبل جایی تدارک دیده‌اند مشکل خاصی ندارند، اما مسئله اقامت تازه واردان است؛ غذاخوری‌ها هم دیگر مانند سابق رونق ندارند، صاحبان و کارکنان این اماکن با جدیت بیشتری استاندارد‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما مشتریان در آمدن تردید دارند.
با توجه به سوابق مسئولان و ناظران، باز هم بعید است که کار مفیدی در این باره صورت گیرد. حال باید منتظر ماند و دید با نزدیک شدن به عید نوروز و تعطیلات، چه بر سر این استان و جاهای دیدنی زیبای آن می آید.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: