وعده های توخالی و امید بیهوده به ملت!
کد خبر: ۳۲۶۱۳۳
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
0
در حالی چند روز گذشته سخنگوی ستاد تنظیم بازار از عرضه گسترده مواد بهداشتی و ژل ضدعفونی با نرخ مصوب در سطح شهر خبر داد که همچنان شهروندان برای خرید محصولات ضدعفونی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، در حالی که این روزها مسئولان خبر از اشباع بازار از ماسک و مواد ضد عفونی کننده می دهند اما گزارشات میدانی با توجه شیوع کرونا در کشور، حاکی از این است که همچنان مردم برای تهیه این اقلام با مشکل مواجه اند و عملا به هر کجا مراجعه می کنند خبری از ماسک و محلول ضد عفونی کننده نیست.

در حالی که همچنان شهروندان برای خرید محصولات ضدعفونی از داروخانه‌ها با مشکل مواجه هستند، یکی از مسئولین، علت این وضعیت را افزایش ناگهانی تقاضا عنوان می کند و می گوید که بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور وزارت بهداشت خود متولی توزیع محصولات ضدعفونی شده است و پخش آن‌ها را اولویت بندی می‌کند.

طی روزهای گذشته و با ورود ویروس کرونا، داروخانه‌های شهر تهران به علت سؤال مکرر مردم درباره خرید ماسک، ژل ضدعفونی و الکل، با برگه «ماسک نداریم؛ لطفاً سؤال نپرسید» اطلاع‌رسانی خود را انجام داده‌اند.
در حالی چند روز گذشته سخنگوی ستاد تنظیم بازار از عرضه گسترده مواد شوینده، بهداشتی و ژل ضدعفونی کننده با نرخ مصوب در سطح شهر خبر داد که همچنان مردم از نبود این اقلام گلایه مند بوده و در انتظار یک خبر از سوی مسئولین هستند.

ماسکی که چند روز گذشته طبق وعده سازمان غذا و دارو باید به صورت رایگان در کشور توزیع می شد اما؛ مردم حاضرند بابت آن پول پرداخت کنند اما پیدا نمیشود.

از طرفی رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده از بهتر شدن توزیع مواد ضدعفونی کننده طی هفته جاری خبر داده بود و گفت: توزیع به عهده وزارت بهداشت و قرار است ابتدا نیاز بیمارستانها تأمین و مابقی آن بین داروخانه ها و فروشگاه ها توزیع خواهد شد.

این اتفاقات باعث دلالی و احتکار و سواستفاده برخی افراد سود جو شد به طور مثال، در روزهای گذشته  ویدئویی در فضای مجازی و سایت‌های خبری در حال دست به دست شدن بود که نشان می داد نماینده سازمان تعزیرات حکومتی وارد یکی از انبارهای دیجی‌کالا شده‌ و خبر از کشف ۵ میلیون ماسک بهداشتی می‌دهند که به گفته آن‌ها به شکل غیرقانونی در این انبارها دپو شده است.

در این گزارش ویدیویی، رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی درباره سرنوشت ماسک‌های کشف شده می‌گوید که این اقلام، برای عرضه در بازار تحویل مراکز مجاز داده می‌شود و با صاحبان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد.

دیجی‌کالا با بیانیه‌ای، صداوسیما را به انتشار اخبار کذب متهم کرد. این شرکت در بیانیه‌ای که منتشر کرده، اعلام می‌کند که صبح امروز مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کرده‌اند و بدون توضیح، ۳۴ هزار ماسک فروخته شده به مشتریان دیجی‌کالا را جمع‌آوری کرده‌اند. اما عدد ۵ میلیون ماسک از کجا آمده است؟

وقتی عده ای این اقلام را احتکار میکنند انگار خبر از سطح شهر ندارند و مانند مسئولین خود را به خواب زده اند. ازدحام غیرمعمول در برخی داروخانه‌ها نیز مساله دیگری است که امروز به چشم می‌خورد و اکثر مراجعه‌کنندگان به دنبال ماسک هستند و مدعی هستند که برای این امر به تعداد زیادی از داروخانه‌ها سطح شهر سرزده‌ اما موفق به تهیه آن نشده اند. 

این روزها مردم گرچه پای کار مقابله با کرونا آمده‌اند اما دستشان خالی است و از کمبود ماسک و اقلام بهداشتی در بازار حسابی گله‌مندند؛ از سوی دیگر مسوولان وعده داده اند که ممنوعیت عرضه اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها لغو و تابلوهای «ماسک و ژل نداریم» جمع شود. حال باید طبق معمول صبر کرد و دید وعده های مسوولان صمت درباره عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی در داروخانه عملی می شود یا خیر. البته در کنار عرضه مناسب، نباید از نظارت بر قیمت ها و مقابله با گرانفروشی و احتکار هم غافل شد چرا که پس از خالی شدن دست داروخانه ها، ناگهان ماسک از سوپرمارکت‌ها و بساط دستفروش‌ها سر درآورد و قیمت آن در مواقعی حتی تا ۳۰ برابر نرخ مصوب هم بالا رفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: