کد خبر: ۳۲۶۱۴۰
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
0
سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت مرزهای کشورمان با کشورهای همسایه را تشریح و اعلام کرد.
به گزارش پول نیوز، سید روح‌اله لطیفی درباره آخرین وضعیت مرز ایران و عراق اظهار داشت: مرز ایران و عراق در بحث مسافری غیرفعال است اما از روز گذشته مرز خسروی بر روی کامیون‌های ایرانی باز شد.

وی افزود: مرزهای منتهی به عراق در حوزه اقلیم و سایر مناطق در بحث باری باز است و تجارت مانند گذشته انجام می‌شود. البته گمرکات شرایط خاصی دارند و تمهیداتی برای سمپاشی و گندزدایی انجام می‌دهند. دولت اقلیم در مرز پرویزخان نسبت به انجام چک‌های پزشکی اقدام کرده که این عملیات باعث کاهش سرعت 20 درصدی تردد کالاهای صادراتی در این مرزها شده است که این روند طبیعی است.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به شرایط مرز ایران و عراق در منطقه سومار اظهار داشت: در این گمرک دو شرط از طرف عراقی‌ها برای تردد کامیون‌های ایرانی درنظر گرفته شده است اول اینکه رانندگان باید در سمت عراق نسبت به تخلیه کامیون‌ها اقدام کنند و بارگیری مجدد توسط کامیون‌های عراقی باید در خاک این کشور انجام شود.

وی افزود: شرط دوم عراق در مرز سومار این است که فقط به رانندگانی اجازه عبور می‌دهد که مجهز به ماسک، دستکش و گان باشند و در غیر اینصورت مانع ورود رانندگان و کامیون‌های آنها می‌شوند.

لطیفی با بیان اینکه از سه روز گذشته در مرز سومار 1500 دستگاه کامیون‌ ایرانی متوقف مانده بود گفت: با رایزنی‌های انجام شده و اجرای شروط عراقی‌ها در این مرز تاکنون 200 کامیون از مرز عبور کردند 300 کامیون دیگر در حال تخلیه بار هستند و حدود 900 کامیون هنوز در این مرز متوقف مانده‌‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت مرز ایران و آذربایجان اظهار داشت: در مرز بیله‌سورا در استان اردبیل تردد تجاری در حال انجام است و تمام گمرکات ایران و آذربایجان فعال هستند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: