May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۳۹۵
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
0
سخنگوی وزارت خارجه گفت: حدود ۱۳۰۰ نفر از شهروندان بحرینی که به ایران آمده اند به دلیل تجاهل دولت بحرین نسبت به رسیدگی به وضعیت شان مجبور به اقامت طولانی و ناخواسته در ایران شده اند.

۱۳۰۰ شهروند بحرینی مجبور به اقامت در ایران شده اند

به گزارش پول نیوز، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه برای بازگشت شهروندان خارجی به کشور‌های متبوع خود در چارچوب اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: به رغم اینکه بسیاری از کشور‌های منطقه با همکاری مسئولان کشورمان برای بازگرداندن اتباع خود اقدام کردند، متاسفانه دولت بحرین با وجود آمادگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری، هیچ گونه اقدامی به منظور بازگرداندن اتباع خود به عمل نیاورده است و پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی برخی را نیز نپذیرفته است.

موسوی با غیرمسئولانه خواندن رفتار دولت بحرین در قبال شهروندان خود افزود: هم اکنون حدود ۱۳۰۰ نفر از شهروندان بحرینی که برای زیارت و گردشگری به ایران آمده اند به دلیل تجاهل دولت بحرین نسبت به رسیدگی به وضعیت شان مجبور به اقامت طولانی و ناخواسته در ایران شده اند.

وی با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رفتار انسان دوستانه برای رسیدگی به وضعیت شهروندان بحرینی، آمادگی وزارت امور خارجه را برای هر گونه همکاری با بحرین با هدف عزیمت این افراد به کشور متبوعشان اعلام داشت و هر گونه تبعات تاخیر در این خصوص را متوجه دولت بحرین دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: