April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۰۲۸
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهادات ویژه وزیر کار در راستای حمایت از مردم در جریان بحران کرونا به دولت خبر داد.

 

۳ پیشنهاد مهم وزیر کار برای

به گزارش خبرنگار پول نیوز، با روند رشد دایره شیوع ویروس کرونا  و در پس آن  کسادی بسیاری از کسب و کارها و فضای اقتصادی کشور و ضعیف شدن اقتصاد طبقه متوسط و ضعیف جامعه پیشنهادات جدیدی برای تسهیل و حمایت از این اقشار جامعه مطرح شده است.

 

بنا به این گزارش؛ در پی اخذ مطالبات مردمی از سوی وکلای ملت، زهرا سعیدی مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت در این مقطع حساس و رکود کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده برای قرنطینه های خانگی مردم باید شرایط ویژه ای برای اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه ترتیب دهند اعلام کرد: دولت بر حسب وظیفه ای که در مقابل تمامی آحاد و اقشار جامعه دارد باید به سرعت تدابیر ویژه ای را برای تقویت کسب و توجه به معیشت اقشار کم درآمد جامعه صورت دهد.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز؛ با توجه به لزوم ضرورت پیگیری ها با بخش های مختلف دولت و در جهت افزایش تقویت بنیه اقتصادی اقشار ضعیف جامعه و خانوارهای کم برخوردار با اعلام اینکه طی تماس های تلفنی که با شخص آقای شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم مراتب انتقاد مردم را به وی اعلام و درخواست کردیم تا به سرعت روند ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر فراهم شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

از این رو محمد شریعتمداری با اعلام اینکه برای تسهیل و کمک به معیشت امور خانوار‌های فرودست پیشنهاداتی به رییس جمهوری اعلام شده است گفت: در برنامه پیشنهادی ما مقرر شده تا کارت‌های اعتباری با موجودی ۲ میلیون تومان برای کمک به قدرت خرید چهارمیلیون خانوار فرودست و با نرخ ۴ درصد تدارک دیده شود که بدون مراجعه به مبادی ارائه دهنده فقط با شارژ روی کارت‌های یارانه خود می‌توانند استفاده کنند.

 

۳ پیشنهاد مهم وزیر کار برای

به گفت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده تا این تسهیلات با ۳ ماه تنفس و بازپرداخت ۲۷ ماهه وبا تضمین همان حساب واریزی یارانه به جامعه هدف پرداخت شود که خوشبختانه مقدمات آن فراهم و در نهایت در جلسه یکشنبه هیات دولت درهفته جاری به تصویب برسد.

 

شریعتمداری در ادامه پیشنهادات خود در خصوص حمایت از اقشار ضعیف در مقطع بحران کنونی کرونا خبر از پرداخت نقدی ماهانه از ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای دو میلیون دهک‌های فرودست جامعه داد و اعلام کرد: این پیشنهاد هم مقرر شده تا در جلسه هفته آینده دولت ارائه و تصمیمات مقتضی صورت گردد.

 

۳ پیشنهاد مهم وزیر کار برای

در این بین وزیر تعاون از تخصیص سه ماه حق بیمه همه کارگاه‌های متاثر از کرونا با بودجه شش هزار میلیارد تومانی از سوی دولت برای حفظ اشتغال موجود خبر داد.

 

بنا به گزارش پول نیوز، تقویت خط تولید واحد‌های دارویی زیر مجموعه وزارت کاروتعاون به سمت تولید مواد ضدعفونی و چهار داروی نسبتاً موثر ضد ویروسی، تمدید دفترچه‌های درمانی بدون نیاز به حضور تا پایان اردیبهشت، انتقال رسیدگی‌های محاکم بدوی تجدید نظر تشخیص وحل اختلاف وزارت کار و تامین اجتماعی رو به خرداد ماه ۹۹، حذف چهار میلیون سفر شهری بین شهری و در نهایت موکول کردن برگزاری جلسات مجامع شصت هزار تشکل به خرداد و تیر ماه سال آتی از جمله فعالیت‌هایی است که محمد شریعتمداری طی تصمیمات مدیریتی به جهت اعمال محدودیت‌ها برای کاهش دایره شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: