کد خبر: ۳۲۷۱۲۸
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
0
بیش از 3 هفته از شیوع ویروس کرونا در ایران می گذرد و یکی از راه های در امان ماندن از ابتلا به این ویروس قرنطینه خانگی است اما گویا این توصیه فقط از سوی رییس جمهور عمل شده و عملا دغدغه ای برای این بحران ندارد؛ چرا که معتقد است خود مردم پای کارند.

 

از استراتژی تَکراری دولت تا پنهان شدن پشت حکم حکومتی///// منتشر نشود

به گزارش پول نیوز؛ در جریان شیوع سونامی کرونا در جهان و پس از گذشت بیش از 3 هفته از ورود این ویروس در کشور ، محدودیت هایی که برای کاهش آمار مبتلایان و کنترل روند شیوع از سوی وزارت بهداشت و دستگاه های متولی اتخاذ شده در نهایت موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل در بسیاری از صنوف مختلف کشور شد.

از این رو متاسفانه همانند تجربه های قبل که از دولت حسن روحانی در مواقع بحران به خاطر داریم معمولا سکوت و جریان صبح جمعه خبردار شدم بوده یا در نهایت هر از گاهی آن هم خیلی کوتاه در جعبه جادویی دیده شده که با لبخندی مردم را به امید دعوت کرده و تکه کلامش این شده که از بحران عبور کردیم یا در نهایت اقتصاد ما رشد کرده و از این قبیل تبلیغات کلامی؛ که به اقرار خود دولتی ها حنای ما دیگر برای مردم رنگی ندارد.

اما از سال 92 و آغاز دولتی که رئیسش با شعار تدبیر و امید آنهم با رنگ بنفش مستاجر 8 ساله خیابان پاستور شد گویا درکی از اقتصاد کف جامعه ندارد و در مواقع بحران یا سر از گردنه های توچال در می آورد یا رد آن در سفرهای کیش و قشم و... آنهم با خانواده خود و وزرایش دیده می شود.

از استراتژی تَکراری دولت تا پنهان شدن پشت حکم حکومتی///// منتشر نشود

حال با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از دولت ها روند رشد این ویروس را یک بحران بین المللی تلقی کرده و به سرعت ستاد های مقابله با بحران را قبل از ورود به کشورشان تاسیس کردند اما؛ دولت خواب آلوده دوازدهم پس از تایید خبر ورود این ویروس به استان قم و ابتلای چند هموطن و در نهایت تایید خبر فوت آنها از خواب زمستانه خود بیدار و تازه به فکر تاسیس کمیته مبارزه با ویروس کرونا گرفت.

با آغاز روزهای کرونایی و شیوع ویروس کرونا دایره مبتلایان در استان قم به شدت روبه افزایش شد و علی رغم توصیه پزشکان و متخصصان مبنی بر قرنطینه استان قم برای جلوگیری از افزایش حلقه این بیماری و محدود کردن سرایت این ویروس به شهرهای دیگر  دولت خود را به خواب زد و چون مانند مقاطع دیگر خود را عالم دهر در هر زمینه ای میدانست توصیه متخصصان را عمل نکرد و دستور قرنطینه قم را صادر نکرد.

جالب است بدانید که براساس قوانین بین الملل چنانچه دولت ها درشهر یا منطقه ای در کشور خود و دراثر همه گیری بیماری و برای مبارزه با آن مجبور به اعمال قرنطینه شوند آن دولتها موظف هستند که مایحتاج عمومی از قبیل نان و غذا را به صورت رایگان به مردم تحت قرنطینه ارائه نموده و ایضا برای کمک به آنها روزانه مبالغی به حساب خانوارها واریز کنند؛ مشابه کاری که دولت ژاپن در همین روزها برای مردم برخی از شهرهای قرنطینه شده خود می کند و روزانه هشتاد دلار به آنها پرداخت می کند. البته امهال و بخشش اقساط وام ها و رایگان کردن هزینه های آب و برق و گاز نیز از سایر خدمات ارائه شده به مردم تحت قرنطینه است.

از استراتژی تَکراری دولت تا پنهان شدن پشت حکم حکومتی///// منتشر نشود

 

از سوی دیگر؛ در کشور ما از آنجا که در مدیریت بحران ضعف های بسیار فراوان وجود داشته و موازی کاری های بسیاری به چشم می خورد، سبب می گردد مردم  ساده ترین توصیه ها را جدی نگیرند و البته با این تفکر دولت، حق هم با اکثریت مردم است زیرا نمی دانند اگر از خانه خارج نشدند چه کسی قرار است مایحتاج آنها را تهیه کند؟

 این استراتژی فرار دولت دوازدهم تا جایی پیش می رود که مانند همیشه رهبر معظم انقلاب در بزنگاه ها خود وارد میدان تصمیم گیری شده و به نیروهای مسلح دستور آرایش نظامی و در نهایت مانور مقابله با این ویروس را صادر می کند.

از استراتژی تَکراری دولت تا پنهان شدن پشت حکم حکومتی///// منتشر نشود

در پایان می توان پیش بینی کرد که با دستور رهبری و واکنش سریع نیروهای مسلح، تصمیم سازی های کلان در راستای کنترل و مهار این ویروس منحوس عملیاتی شده و کرونا ریشه کن شود و بازهم مسبوق به سابق در رفتارهای رییس جمهور خواهیم دید که پشت حکم حکومتی پنهان خواهد شد و در نهایت دولت خود را عامل نخست نابودی این ویروس خواهد خواند اما؛ آیا واقعیت چنین است؟!!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: