April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۴۸۲
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
0
عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: توانمند سازی صنایع برای عملیاتی شدن جهش اقتصادی فصل الخطاب استراتژی قوای سه گانه و مجموعه های اجرایی کشور است.

جهش اقتصادی فصل الخطاب استراتژی قوای ۳ گانه است

بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال نو و تسلیت به داغداران سال ۹۸ به خاطر حوادثی همچون سیل، زلزله، سقوط هواپیما، بیماری کرونا و شهادت سردار شهید سلیمانی، در گفتگو با خبرنگارپارلمانی پول نیوز، گفت: امیدوارم ملت ایران سال خوبی را در پیش رو داشته باشند و سختی‌های متعددی که به خصوص در حوزه اقتصادی در سال ۹۸ تجربه کردیم در سال ۹۹ از بین برود.

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری فصل الخطاب قوای سه گانه و مجموعه‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: من معتقدم که حسب رویکردی که رهبر معظم انقلاب به عنوان خط مشی برای همه آحاد مسئولین بالاخص قوای سه گانه فرمودند باید نسبت به توانمند سازی صنایع ده گانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم ضمن آنکه خوشبختانه ظرفیت‌های بالقوه خبی را هم در کشور موجود داریم بنابراین با اندک همت از طرف دولت، مجلس و قوه قضاییه می‌توان به جهش تولید رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در این راستا باید تسهیلات مناسبی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار دهد چرا که تقویت و توجه ویژه به این بخش حتما می‌تواند شعار سال که جهش تولید و مد نظر مقام معظم رهبری را محقق کند.

نعمتی در ادامه با تاکید بر اینکه در بخش صنعت و معدن با توجه به ظرفیت‌های بالای کشورمان می‌توانیم جهش خوبی داشته باشیم عنوان کرد: دولت باید ظرفیت تولید در این حوزه را تکمیل کرده و از واردات به کشور بکاهد ضمن آنکه ما در حوزه فولاد توان افزایش تولید ۱۰ میلیون تنی را داریم و این میتواند به عنوان نقه جهش اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به بخش صنعت نفت اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی به دستاورد‌های بسیار بالایی نیز در بخش‌های پایین دستی برسیم که در این راستا دولت باید هرچه می‌تواند به تولیدکنندگان واقعی کشور سهل بگیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه میادین مختلف اقتصادی کشور توانایی جهش تولید را دارند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع بحث فرهنگ سازی در حوزه تولید داخلی است که باید فرهنگ مصرف داخلی را ارتقا بخشید و برای آن حرمت قائل شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: