April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۷۱۹
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید اگرچه در شرایط فعلی تامین کالاهای درمانی و مواد ضدعفونی کننده اولویت اصلی کشور است اما نباید از کنترل بازار و قیمت کالاهای اساسی نیز غافل شد.

به گزارش پول نیوز؛ حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت مواد غذایی، گفت: دستگاه‌های نظارتی که زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه هستند، باید به موضوع گرانی مواد غذایی ورود کرده و در شرایطی که خرید مواد ضدعفونی کننده و شوینده به سبد هزینه خانوار افزوده شده، با گرانفروشان برخورد کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در شرایط فعلی تامین کالاهای درمانی، پزشکی و مواد ضدعفونی کننده اولویت اصلی کشور است اما نباید از وضعیت بازار و قیمت کالاهای اساسی نیز غافل شد.

گرانی با شیوع کرونا شدت گرفت

وی با بیان اینکه هرسال در اسفند ماه مردم با مشکلاتی نظیر گرانی کالاها به ویژه مایحتاج روزانه روبه رو می شوند که این مشکل همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شدت گرفت، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت دقیق بر بازار از افزایش غیرمنطقی قیمت ها جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم به خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در سایر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه قیمت کالاها با افزایش تقاضا رشد می‌یابد اما با کنترل دقیق می توان از سوءاستفاده افراد جلوگیری کرد.

کارگران روزمزد برای خانه ماندن به حمایت مالی نیاز دارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از آنجایی که در شرایط فعلی ستاد مبارزه با کرونا بر در خانه ماندن مردم تاکید می کند باید شرایط و امکانات کافی نیز برای افرادی که دستمزد آنها روازنه است در نظر گرفته شود، افزود: اگرچه دولت برای گروه های آسیب پذیر بسته های حمایتی در نظر گرفته اما این کمک ها کافی نیست و کارگران روزمزد نمی توانند نیاز خود و خانواده را تامین کنند، در واقع گرانی افسار گسیخته مواد غذایی به مشکلات این گروه دامن زده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: