May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پی شیوع کرونا؛
کد خبر: ۳۲۸۰۲۵
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
0
با توجه به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش مرگ و میر در این کشور و همچنین گزارش ضعیف مشاغل آمریکا عوامل سقوط شدید سهام در بازار سرمایه بوده است.

وال استریت مجددا سقوط کرد

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، سهام وال‌استریت سقوط کردند تا یک هفته پرتلاطم دیگر در بازارهای آمریکا به پایان برسد. افزایش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در نیویورک به علاوه گزارش ضعیف مشاغل آمریکا بازارهای مالی را تحت فشار قرار داده است.

میانگین صنعتی داوجونز ۱.۷ درصد یا ۳۶۰.۹۱ واحد سقوط کرد تا در ۲۱۰۵۲.۵۳ واحد به کار خود پایان دهد. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با یک سقوط ۱.۵ درصدی در ۲۴۸۸.۶۵ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۱.۵ درصد سقوط کرد و در ۷۳۷۳.۰۸ واحد به کار خود پایان داد.

وال‌استریت سومین هفته افت در چهار هفته اخیر را به ثبت رساند. این هفته داوجونز ۲.۷ درصد، اس‌اندپی ۲.۱ درصد و نزدک ۱.۷ درصد سقوط کردند.

فرماندار نیویورک اعلام کرد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در این ایالت ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۲ نفر افزایش یافته و به ۲۹۰۰ نفر رسیده است. این بیشترین افزایش یک روزه مرگ‌میر در این ایالت بوده است.

از سوی دیگر گزارش مشاغل غیرکشاورزی آمریکا برای ماه مارس منتشر شد که این بدترین گزارش از ۲۰۰۹ تا کنون بود. اقتصاد آمریکا در این ماه ۷۰۱ هزار شغل در بخش غیر کشاورزی را از دست داد تا نرخ بیکاری این کشور به ۴.۴ درصد جهش کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: